Την παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Θανάση Παφίλη, και τις έντονες διαμαρτυρίες βουλευτών του ΚΚΕ, προκάλεσε αποστροφή του υπουργού Παιδείας στη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, καθώς ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «ο γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος είπε, επί λέξει, (ότι) το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε Γ Λυκείου, άρα αναγνωρίζει ότι δεν έχουμε, απλώς δεν το θεωρεί πρόβλημα».
Ο Θ. Παφίλης ανέβηκε στο βήμα και λέγοντας «κ. Γαβρόγλου επειδή είστε μάστορας στη διαστρέβλωση», έδωσε στον υπουργό το σημερινό φύλλο του «Ριζοσπάστη» που δημοσιεύει ολόκληρη την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα στη Βουλή.
Ο κ. Παφίλης κάλεσε τον υπουργό Παιδείας να διαβάσει ολόκληρο το σχετικό απόσπασμα, λέγοντας «διαβάστε τι είπε ο γραμματέας του Κόμματος, όλο, όχι αυτά που σημειώνετε».
«Κύριε Παφίλη μπαίνετε και εσείς στην εύκολη κουλτούρα της εικόνας κάτι που είναι πολύ προσφιλές στη ΝΔ», σχολίασε ο υπουργός Παιδείας, ενώ την ίδια στιγμή, ο Θ. Παφίλης τον καλούσε να διαβάσει ολόκληρο το σχετικό απόσπασμα.
Ο υπουργός Παιδείας είπε στη συνέχεια: «Τουλάχιστον δεν έχω κατηγορηθεί ότι είμαι και αδιάβαστος, ακόμα».
«Εγώ σημείωσα ακριβώς αυτό που είπα και υπόσχομαι, έναντι όλων των συναδέλφων, εάν τυχόν ακούσω τα Πρακτικά, τη φωνή, και δω ότι είναι αυτό που λέω θα βγω να καταγγείλω αυτό (σ.σ: το δημοσίευμα της εφημερίδας). Αν τυχόν εγώ κάνω λάθος θα ζητήσω συγγνώμη. Δεν θα ζητήσω εκ των προτέρων γιατί ξέρω ότι η εφημερίδα αυτή δημοσιεύει ό,τι συμφέρει τον λαό επίσης».
Στο σημείο αυτό ο Θ. Παφίλης ζήτησε να προσκομιστούν τα Πρακτικά της Βουλής, ο Κ. Γαβρόγλου συνέχισε λέγοντας: «Εμ, αυτό δεν είναι; Χρόνια τώρα, δεν είναι καινούργιο» και τον Θ. Παφίλη να ζητά εκ νέου τα Πρακτικά.
Aπό τα Πρακτικά της Βουλής προκύπτει ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είπε: «Σας έπιασε, βλέπετε, ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει ακριβώς πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, λέει, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται. Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ’ Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης; Οπωσδήποτε όχι.
Γιατί το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου, που πετάγεστε συνεχώς, μ’ αυτό το υφάκι κιόλας, που κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, και σας το ‘χουμε πει, κόφτε το, ιδιαίτερα όταν μιλάει εκπρόσωπος άλλου πολιτικού κόμματος, να το δώσετε στον αρχηγό σας να απαντήσει μετά που θα μιλήσει […] Το πρόβλημα του Λυκείου, λοιπόν, είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας, για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό το κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, σε φάση “ψαξίματος”, να βάζουν πρόβλημα, να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού».