Την ικανοποίηση για το γεγονός ότι το εγχείρημα της ίδρυσης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής χαίρει της αποδοχής των φορέων που κλήθηκαν να τοποθετηθούν επί του σχετικού νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου. «Οι φορείς χαιρετίζουν και αποδέχονται το εγχείρημα ως σύνολο και έχει σημασία αυτό», είπε ο κ. Γαβρόγλου, τονίζοντας παράλληλα ότι έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και διαβουλεύσεις για το νομοσχέδιο, μέχρι να έρθει στη Βουλή.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τοποθετήθηκαν επί του νομοσχεδίου 21 φορείς, αρκετοί από τους οποίους εξέφρασαν προβληματισμούς, αλλά και προτάσεις για βελτιστοποιήσεις διατάξεων. «Υπάρχουν διαφοροποιήσεις και προβληματισμοί για ακαδημαϊκά και εργασιακά ζητήματα», διαπίστωσε ο υπουργός και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να ικανοποιηθούν κάποια από αυτά. «Σε ορισμένα, προτείνω να κυλίσει το εγχείρημα και να δούμε τι γίνεται. ‘Αλλα θα τα προχωρήσουμε», είπε.
Αναλυτικότερα, οι πρυτάνεις του ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, Μαρία Βενετίκου και Λάζαρος Βρυζίδης, χαιρέτησαν τη συγχώνευση των δύο ιδρυμάτων για τη δημιουργία του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ωστόσο εξέθεσαν τους προβληματισμούς τους για τις κρίσεις και αξιολογήσεις των καθηγητών, καθώς και τη νέα βαθμίθα λεκτόρων εφαρμογής.
Όπως μετέφερε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, από την πλευρά των Συνόδων των πρυτάνεων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, οι κ.κ. Περικλής Μήτκας και Βασίλης Τριανταφύλλου, έθεσαν το ζήτημα των επαγγελματικών προσόντων και της πιστοποίησης αυτών, ως ένα θέμα που θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχότερα.
Εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών, εκφράστηκε ο προβληματισμός για το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, το οποίο χαρακτήρισε η πρόεδρός της, Μαρία Κωνσταντοπούλου, «γραφειοκρατικό και δυσλειτουργικό», στο οποίο έρχονται να προστεθούν «πιο παρεμβατικές και ατελέσφορες ρυθμίσεις, που αποθαρρύνουν τους ερευνητές από τη διεκδίκηση και ανάπτυξη έργων».
Απαντώντας σχετικά, ο αναπληρωτής υπουργός, Κώστας Φωτάκης, συμμερίστηκε τα περί γραφειοκρατίας, ωστόσο, ανέφερε ότι θα πρέπει ταυτόχρονα να προασπίζεται και το δημόσιο συμφέρον και γι’ αυτό προτείνονται οι ρυθμίσεις. Εξάλλου, για τα θέματα πρωτοβάθμιας τοποθετήθηκε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίηση της ΔΟΕ για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Για τα όσα ρυθμίζει το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νίκος Παπαχρήστος, ο οποίος υπογράμμισε το θέμα συγχώνευσης ορισμένων ειδικοτήτων, αλλά και τον
προβληματισμό για τις παράλληλες δομές που θα λειτουργούν μαζί με τις νέες διετείς δομές, τα ΙΕΚ και τη Μαθητεία. Η συζήτηση στην επιτροπή θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τρίτη, με τη δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου.