Ο Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας σε δημοσιογράφους τόνισε ότι η Ελλάδα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην «πράσινη» μεταβάση της ναυτιλίας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή οικονομία.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής περιέγραψε τους τρεις άξονες που σκοπεύει να κινηθούν οι πολιτικές του υπουργείου του, ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει τη «γέφυρα» μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, προκειμένου να βρεθεί κοινό έδαφος για την απανθρακοποίηση του κλάδου.
Έτσι, ανέφερε ότι όλοι έχουν αρχίσει και αντιλαμβάνονται πόσο κρίσιμα είναι τα θέματα της ναυτιλίας και ότι η Ευρώπη θα πρέπει να ακολουθεί τις πολιτικές του ΙΜΟ. Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι παρά τις μεγάλες γεωπολιτικές δυσκολίες η Ελλάδα, ως ναυτιλιακή δύναμη, έχει καταφέρει να είναι πρώτη στην ψηφοφορία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ και αυτό της δίνει διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα, παρά τα όποια συμφέροντα άλλων χωρών.
«Θέλουμε η Ελλάδα, ως πρωταγωνίστρια στη ναυτιλία, να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικών που έρχονται, καθώς είναι ένα δύσκολο σταυροδρόμι που θα έχει πολλά διλήμματα όσον αφορά τα θέματα της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία» ανέφερε.
Αναφερόμενος στον δεύτερο άξονα των πρωτοβουλιών που έχει ήδη δρομολογήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι είναι η προώθηση της γαλάζιας οικονομίας και βιώσιμης πράσινης ναυτιλίας μέσα στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα -πλαίσιο και στη λογική της ανταγωνιστικής Ευρώπης.
Αναφερόμενος στον τρίτο άξονα, είπε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για να βοηθηθεί η πράσινη μετάβαση, ειδικά στην ακτοπλοΐα. Τόνισε ότι είναι ήδη σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις και σε πρώτη φάση έχουν εξασφαλιστεί 80 εκατ. από το ΕΣΠΑ, ενώ υπάρχουν συζητήσεις και για συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων, ενώ θα μπορούν να αξιοποιηθούν και ευρωπαϊκά κονδύλια για τις άγονες γραμμές.
Επίσης, τόνισε ότι υπάρχει το ταμείο Ανάκαμψης από το υπουργείο Ανάπτυξης, όπου προωθείται και ένα project με στόχο την αξιοποίηση και των ελληνικών ναυπηγείων. Ανέφερε ότι δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις θα είναι διαρκείς για τα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια, στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.