Ο νέος τη κατηγορίας MotoGP και πρώτος της Βαθμολογίας Marc Marquez (Repsol Honda) οδήγησε καταιγιστικά και πήρε την pole-position στην Valencia. Συντρίβοντας το ρεκόρ που είχε ο ίδιος από το πρωί, θα ξεκινήσει πρώτος στον αγώνα της Κυριακής που θα κρίνει τον τίτλο.

Το μόνο που κατάφερε ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Jorge Lorenzo (Yamaha Racing) ήταν η δεύτερη θέση, με την εφεδρική μοτοσυκλέτα, αφού η «καλή» του αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα.

Η διαφορά τους ήταν τρία ολόκληρα δέκατα του δευτερολέπτου. Θα μπορούσε να πλησιάσει περισσότερο ο Lorenzo, αν δεν οδηγούσε την «εφεδρική»; Ο ίδιος δήλωσε ότι η δεύτερη δεν είχε την ίδια καλή αίσθηση. Όμως είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να καλύψει τα 3/10 της διαφοράς.

Μπροστά σε κατάμεστες κερκίδες και υπό λιακάδα ο Lorenzo ξεκίνησε πολύ δυναμικά, κάνοντας στον πρώτο του «ιπτάμενο» γύρο νέο ρεκόρ πίστας. Ύστερα όμως προέκυψε το πρόβλημα και μπήκε αμέσως στα πιτ. Η Yamaha αρχικά έριξε την ευθύνη στο πίσω φρένο, όμως ο Jorge αργότερα δήλωσε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον κινητήρα. Μην ξεχνάμε ότι όλοι οι κινητήρες του Lorenzo είναι πολύ χρησιμοποιημένοι –και ο καλύτερος ακόμη έχει φτάσει στο τέλος της ζωής του.

Παρότι απών, στο τέλος της πρώτης σειράς γύρων ο Lorenzo ήταν ακόμη ο ταχύτερος –προηγούμενος κατά 145 χιλιοστά του Marquez, με τον Cal Crutchlow στην τρίτη θέση.

Ο Lorenzo βγήκε από τα pit για τον τελευταίο γύρο του ενώ ο Marquez ολοκλήρωνε τον δικό του. Ο Ισπανός πρωταθλητής επέστρεψε όμως αμέσως στα pit και ανέβηκε στη δεύτερη μοτοσυκλέτα.

Την ίδια στιγμή ο Marquez έκανε τον ταχύτερο γύρο του, παρότι στην πρώτη στροφή είχε μια δύσκολη στιγμή. Ο χρόνος του ήταν 4 δέκατα ταχύτερος του Lorenzo. Ο πεισματάρης Jorge πίεσε τη δεύτερη M1 που υστερεί σε ιπποδύναμη καθώς έχει πολλά χιλιόμετρα στον κινητήρα της –και βελτίωσε τον χρόνο του, κατεβάζοντας τη διαφορά με τον Marquez στα 34 εκατοστά.

Δίπλα του, 42,6 εκατοστά από τον Marquez ξεκινά ο «παλιός» της Honda, ο Dani Pedrosa.

Τη δεύτερη σειρά συμπληρώνουν μόνον αναβάτες της Υamaha. Τέταρτος ο Valentino Rossi (+683 χιλιοστά) και δίπλα του το ντουέτο της Tech 3 Cal Crutchlow (+876/1000) και Bradley Smith (+964/1000).

Ο Alvaro Bautista έκανε τον 7ο καλύτερο χρόνο παρότι έπεσε με την Gresini Honda του, μένοντας μπροστά από τον αναρρώνοντα ακόμη Stefan Bradl (LCR Honda) και τον Andrea Dovizioso (Ducati).

Στον τελευταίο του αγώνα με την Ducati ο Nicky Hayden θα ξεκινήσει 10ος, μπροστά από τον Andrea Iannone της δορυφορικής Pramac Ducati και τον Danilo Petrucci –τον ταχύτερο των CRT αυτό το Σάββατο. Ο αναβάτης της Suter-BMW οδήγησε εξαιρετικά στην Q1, περνώντας για πρώτη φορά στην Q2, στη θέση του συνήθους υπόπτου Aleix Espargaro.

O Marquez διαθέτει αβαντάζ 13 βαθμών έναντι του Lorenzo –όπως γράψαμε ήδη, ακόμη και αν τερματίσει 4ος κερδίζει τον τίτλο, έστω κι αν ο Lorenzo κερδίσει τον αγώνα. Πάντως ο πιο επιτυχημένος από τους 3 Ισπανούς στην Valencia είναι ο Dani Pedrosa που αν κερδίσει αύριο, θα βοηθήσει πολύ τον Marquez, αφού τότε θα του αρκεί να τερματίσει 8ος για να πάρει τον τίτλο.

Όπως και νά ’χει, οι Ισπανοί θεατές έχουν τρελαθεί και στον αγώνα αναμένεται ρεκόρ εισιτηρίων. Ο καιρός θα είναι καλός, συννεφιά με 23 β. Κελσίου.

Η Bridgestone φέρνει στην Valencia μία νέα σκληρή γόμα, η χρήση της οποίας έγινε παιχνίδι στον ψυχολογικό πόλεμο Lorenzo – Marquez. Σε ερωτήσεις μετά τα Χρονομετρημένα ποια γόμα θα επιλέξουν, και οι δύο αρνήθηκαν να δεσμευτούν, λέγοντας πως θα κάνουν την επιλογή τους μετά το Warm-up της Κυριακής. Πάντως ο Marquez χρησιμοποιήσε και τις δύο γόμες, στην FP3 (μαλακή) και FP4 (σκληρή) και ήταν άπιαστος.

Αποτελέσματα
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’30.237 (γύρος 7/9)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’ 30.577 (7/7)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 30.663 (9/9)
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’ 30.920 (8/9)
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 31.113 (9/9)
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 31.201s (7/9)
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 31.594 (4/7)
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 31.638 (9/9)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1’ 31.718 (8/9)
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1’ 31.870 (6/8)
11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1’ 31.963 (8/9)
12. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1’ 33.116 (7/9)

Q1:
13. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 32.773 (7/8)
14. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’ 32.807 (7/7)
15. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 32.961 (2/6)
16. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1’ 32.966 (7/7)
17. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1’ 32.966 (5/5)
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 33.203 (7/9)
19. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 33.328 (5/9)
20. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’ 33.869 (3/7)
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1’ 34.018 (10/10)
22. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1’ 34.113 (7/7)
23. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1’ 34.805 (3/9)
24. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1’ 34.903 (5/8)
15. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1’ 34.993 (8/8)
16. Martin Bauer AUT Remus Racing Team (S&B Suter-BMW CRT) 1’ 35.277 (6/8)
* Ενιαία ECU

Ρεκόρ γύρου αγώνα
Casey Stoner Ducati 1’ 32.582 (2008)