Όλα τα Ελεύθερα Δοκιμαστικά του Σαββάτου ακυρώθηκαν λόγω προβληματικής ορατότητας η οποία δεν επέτρεψε στο ιατρικό ελικόπτερο να φτάσει στην πίστα.

Για τον λόγο αυτό τα Χρονομετρημένα διεξάχθηκαν με τον παλιό, συμβατικό τρόπο και είχε μεγαλύτερη διάρκεια από το κανονικό, 75 λεπτά. Σε αυτά, το απόγευμα του Σαββάτου, οδήγησαν για πρώτη φορά στο Motegi οι αναβάτες.

Σε όλη τη διάρκεια των Χρονομετρημένων έβρεχε. Αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις των μοτοσυκλετών δεν θα ισχύουν στον αγώνα της Κυριακής, εφόσον είναι στεγνός, όπως προβλέπεται.

Για να δοθεί η ευκαιρία στις ομάδες να προετοιμαστούν καλύτερα, το πρωί της Κυριακής αντί της συνηθισμένης Προθέρμανσης θα διεξαχθεί μια 50λεπτη περίοδος Ελεύθερων Δοκιμαστικών. Έπειτα το απόγευμα θα συνεχίσει κανονικά ο αγώνας.

Με τη βελούδινη οδήγησή του να ταιριάζει απόλυτα στη μειωμένη πρόσφυση της υγρής ασφάλτου, ο Jorge Lorenzo επικράτησε προς το τέλος της περιόδου. Ένα λεπτό πριν τη λήξη της, ήταν πρώτος με χρόνο 1 δευτ. καλύτερο από κάθε άλλον.

Ύστερα όμως ο Marquez βρήκε τον τρόπο να σκαρφαλώσει από την 5η στη 2η θέση, με χρόνο 658 χιλ. πιο αργό. Ο νέος είχε και δεύτερη ευκαιρία να μειώσει τη διαφορά, αλλά στον τελευταίο αυτό γύρο έχασε τα φρένα και βγήκε εκτός πίστας.

Ο αναβάτης της Honda μπορεί να ανακηρυχθεί πρωταθλητής στο Motegi, αν η εξέλιξη του αγώνα αυξήσει τη διαφορά του από τον Lorenzo (που τώρα είναι 18 β.) στους 26 –πράγμα απίθανο με δεδομένη τη σταθερότητα του Jorge στο βάθρο.

Η έκπληξη της ημέρας ακούει στο όνομα Nicky Hayden, που έκανε τον 3ο καλύτερο χρόνο. Ο Αμερικανός έχει δηλώσει επανειλημμένα τον πόθο του για ένα καλό αποτέλεσμα με την Desmosedici, και προσεύχεται να βρέχει στον αγώνα, γιατί έτσι η διαφορά της Ducati από τις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εκμηδενίζεται και θα έχει (και ο Dovizioso βέβαια) την ευκαιρία για ένα βάθρο.

Ο Hayden είχε από την Jerez του 2010 να ξεκινήσει από την πρώτη σειρά.
Η δεύτερη σειρά αποτελείται από τους συναθλητές των 3 πρώτων, δηλαδή από τους Dani Pedrosa, Valentino Rossi και Andrea Dovizioso.

Η προσπάθεια του Alvaro Bautista για καλό χρόνο έληξε πρόωρα όταν ο αναβάτης της Gresini Honda έπεσε. Ο χρόνος του ήταν επαρκής μόλις για την 7η θέση, πράγμα που δεν τον χαροποιεί.

Ο Stefan Bradl (LCR Honda) αντίθετα ήταν περιχαρής αφού παρά το σπασμένο αστράγαλο έκανε τον 8ο χρόνο, βοηθούμενος και από τη μειωμένη πρόσφυση της πίστας. Οι συνθήκες ήταν καλές και για την ART Aprilia, την οποία ο Aleix Espargaro έφερε στην 9η θέση (Aspar).

Τη δεκάδα έκλεισε ο Yonny Hernandez που αντικαθιστώντας τον Spies, οδηγεί τη δεύτερη Pramac Ducati.

Ο αναβάτης δοκιμών της Yamaha, Katsuyuki Nakasuga έκανε τον 12ο χρόνο, καθώς θα αγωνιστεί σαν wild card στο Motegi. Πέρσι ο Nakasuga είχε συμμετάσχει έκτακτα στο τελευταίο GP της χρονιάς στην Βαλένθια. Υπό βροχή είχε εντυπωσιάσει ανεβαίνοντας ανέλπιστα στο βάθρο.

Αρνητικά εντυπωσίασαν στο Motegi οι αναβάτες της Tech3 Yamaha, αφού δεν φαίνονται να κολλάνε καθόλου στην πίστα. Οι Cal Crutchlow και Bradley Smith ξεκινούν τον αγώνα από την 11η και την 13η θέση αντίστοιχα.

Οι Bryan Staring (Gresini) και Lukas Pesek (Ioda) έκαναν χρόνο έξω από το όριο του 107% (από τον πρώτο) και αν το πρωί της Κυριακής δεν κινηθούν ταχύτερα στο στεγνό, δεν θα συμμετάσχουν στον αγώνα

Αποτελέσματα Χρονομετρημένων
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’ 53.471 (γύρος 24/25)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 54.129 (26/27)
3. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1’ 54.539 (26/29)
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 54.542 (20/28)
5. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’ 54.732 (28/29)
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1’ 55.036 (25/25)
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 55.135 (24/26)
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 55.610 (20/28)
9. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’ 55.719 (19/27)
10. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1’ 55.998 (27/30)
11. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 56.058 (23/25)
12. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha YSP Racing Team (YZR-M1) 1’ 56.125 (23/25)
13. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 57.114 (17/23)
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 57.297 (25/25)
15. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1’ 57.347 (26/26)
16. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1’ 57.540 (28/29)
17. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’ 57.715 (23/24)
18. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 57.994 (22/22)
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1’ 58.540 (25/26)
20. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1’ 58.802 (25/25)
21. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 59.617s(26/26)
22. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1’ 59.646 (25/27)
23. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 2’ 0.982 (23/23)

Αποκλείονται
Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 2’ 2.712 (25/25)
Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 2’ 2.932 (20/21)
* Τρέχουν με την ενιαία ECU της Magneti Marelli.

Επίσημα ρεκόρ Motegi MotoGP
Ταχύτερος γύρος: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’44’’69 (2012)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Dani Pedrosa ESP Honda1’46’’090 (2012)