Κερδίζοντας ο Marc Marquez τον αγώνα στο Τέξας, μόλις το δεύτερο της καριέρας του στα MotoGP, έγραψε προσωπική αλλά και παγκόσμια ιστορία.

Σε προσωπικό επίπεδο έκανε την πρώτη του νίκη στην κορυφαία κατηγορία αγώνων. Σε παγκόσμιο έγινε ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει στην πίστα Circuit of the Americas (COTΑ) και επίσης ο νεότερος σε ηλικία νικητής αγώνα σε GP/MotoGP, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που ανήκε στο μεγάλο Freddie Spencer εδώ και 31 χρόνια.

Ο Maequez ήταν 20 ετών και 63 ημερών τη μέρα που κέρδισε. Ο αμερικανός «Fast» Freddie είχε κερδίσει σε ηλικία 20 ετών και 196 ημερών. Ήταν το 1982 στο GP του Βελγίου που διεξαγόταν στην πίστα Σπα-Φρανκοσάμπ. Οδηγούσε και εκείνος μία Honda. Την επόμενη χρονιά θα κατακτούσε το πρώτο από τα δύο του πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία.

Με μια σχεδόν τέλεια οδήγηση, ο μικρός στο δέμας και την ηλικία μοιάζει να έκανε κατόρθωμα, όμως πραγματικά έκανε αυτό που απλά αναμενόταν, καθώς το είχε προαναγγείλει τις προηγούμενες μέρες με την κυριαρχία του στα δοκιμαστικά.

Ξεκίνησε πρώτος αλλά στην Κ1 παραλίγο να τα πετάξει όλα στα σκουπίδια, αφού έχασε τη στροφή και δέχτηκε το προσπέρασμα του σπεσιαλίστα των εκκινήσεων Dani Pedrosa. Ύστερα, έμεινε στη σκιά του για το πρώτο μισό του αγώνα επίτηδες, μελετώντας τις γραμμές του και ψάχνοντας τα αδύνατα σημεία του.

Ύστερα, εννιά γύρους πριν το τέλος έκανε την έκρηξη. Είχε και το πλεονέκτημα του σκληρού πίσω ελαστικού -ο Dani φορούσε το μαλακό- που μετά τον 10ο γύρο άρχισε να αποκτά πλεονέκτημα πρόσφυσης.

Ο Pedrosa προσπάθησε στους 3 επόμενους γύρους να βρει την απάντηση στην κίνηση του Marquez, αλλά αποδείχτηκε ρουά-ματ. Ο συναθλητής του στο τέλος είχε κατορθώσει να δημιουργήσει και μια μικρή διαφορά ενάμιση δευτερολέπτου, οδηγώντας με εξαιρετική ακρίβεια μέχρι την καρό σημαία.

Στην εκκίνηση πρώτος έφυγε ο Pedrosa. Ο Marquez προσπάθησε να τον περάσει στην Κ1, βουτώντας στην εσωτερική αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει τη γραμμή του και υποχώρησε στην τρίτη, πίσω και από το Stefan Bradl. Καθάρισε το Bradl αμέσως και άρχισε να παρακολουθεί τον συναθλητή του με άνεση, όπως έδειχνε η οδήγησή του.

Με μια επίδειξη ακρίβειας και ταχύτητας, το ισπανικό ντουέτο αποσπάστηκε, δημιουργώντας μέσα σε 5 γύρους μια διαφορά από τους υπολοίπους. Οι δύο Honda ήταν σε άλλο επίπεδο και έμενε να δούμε πως θα επηρέαζε το αποτέλεσμα η διαφορετική επιλογή ελαστικών.

Η κίνηση που ξεκλείδωσε τη νίκη για τον νέο ήρθε εννιά γύρους πριν το τέλος, σε μια γρήγορη αριστερή που κανείς δεν είχε προτιμήσει ως τότε για προσπέραση. Η προσπέραση πρόσθεσε ενδιαφέρον στον αγώνα σε μία στροφή που προφανώς δεν κάνει για μοτοσυκλέτες, παρά μόνον για F1.

Αμέσως ο Pedrosa προσπάθησε να ξαναπεράσει πρώτος και μετά φάνηκε για λίγο να αντιστρέφει τους ρόλους, παρακολουθώντας από κοντά το Marquez μέχρι να αποφασίσει να χτυπήσει. Τελικά το χτύπημα δεν ήρθε ποτέ, ο Marc μετά από λίγο άρχισε να αποσπάται κάθε γύρο και μερικά δέκατα, και πέρασε τη γραμμή σχεδόν 2 δευτερόλεπτα μπροστά.

Τρίτος και πολύ μόνος τερμάτισε ο νικητής του Κατάρ Jorge Lorenzo που ήδη από το Σάββατο έδειχνε συμφιλιωμένος με την ιδέα ότι τα Honda είναι απλησίαστα και δεν μπορούσε να ελπίσει σε κάτι περισσότερο από την 3η θέση. Ισοβαθμεί πλέον στην κορυφή της βαθμολογίας, δίπλα στον πιτσιρικά, καθώς έχουν αμφότεροι από μία νίκη και μία τρίτη θέση.

Μοναχικό αγώνα έκανε και ο 4ος Cal Crutchlow, έχοντας κι αυτός μετά την εκκίνηση κάνει το λάθος (μικρή έξοδο) που τον έριξε στην 6η θέση. Το πάλεψε από κει και πέρα ο Άγγλος, έχοντας τελικά την ικανοποίηση να περάσει το Stefan Bradl, που θεωρητικά πλεονεκτούσε στην COTΑ, έχοντας συμμετάσχει στο εκεί ιδιωτικό τεστ της Honda το Μάρτιο.

Μετά τη συγκλονιστική εμφάνιση του Κατάρ, ο Rossi είχε ένα γκρίζο απόγευμα, παλεύοντας με το κακό σετάρισμα της μοτοσυκλέτας του και κυρίως με τα φρένα του, από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή.

Κατάφερε να καταβάλει την αντίσταση του Alvaro Bautista, μόνον μετά από σκληρή μονομαχία. Τερμάτισε 6ος, 16 δευτερόλεπτα πίσω από τους πρώτους.

Πίσω του ο Bautista υποχώρησε και στον επίμονο κηπουρό Andrea Dovizioso (Ducati) που πήρε 7ος την καρό σημαία. Στην 9η θέση και πρώτος Αμερικανός ο Nicky Hayden, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του τον Andrea Iannone.

Εκτός δεκάδας ο Aleix Espargaro συνέχισε την εξαιρετική οδήγησή του με την ART Aprilia CRT, αφήνοντας πίσω του τους Bradley Smith και τον Τεξανό Ben Spies.

Τους τελευταίους βαθμούς πήραν οι de Puniet και Yonny Hernandez. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο Michael Laverty που έκανε φοβερό αγώνα, τερματίζοντας στην 16η θέση ενώ είχε ξεκινήσει 24ος και τελευταίος.

Αποτέλεσμα

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43′ 42.123
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43′ 43.657
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 43′ 45.504
4. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43′ 48.739
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 43′ 54.797
6. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 43′ 58.738
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 44′ 4.497
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44′ 4.977
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 44′ 15.896
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 44′ 24.23s
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 44′ 30.960
12. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44′ 32.828
13. Ben Spies USA Ignite Pramac Racing (GP13) 44′ 56.255
14. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 44′ 57.774
15. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 45′ 1.714
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT) 45′ 16.514
17. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 45′ 21.946
18. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 45′ 22.075
19. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 45′ 28.896
20. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 45′ 30.207
21. Blake Young USA Attack Performance Racing (APR-Kawasaki CRT) +1 γύρος

Εγκατέλειψαν

Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*
Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*
Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*

Βαθμολογία

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ POINTS
1 Marc Marquez Repsol Honda Team 41
= Jorge Lorenzo Factory Yamaha Racing 41
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 33
3 Valentino Rossi Factory Yamaha Racing 30
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 24
5 Alvaro Bautista Go&Fun Honda Gresini 18
= Andrea Dovizioso Ducati Team 18
6 Nicky Hayden Ducati Team 15
7 Andrea Iannone Energy T.I. Pramac Racing 13
8 Stefan Bradl LCR Honda 11
9 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 10
10 Ben Spies Ignite Pramac Racing 9
11 Randy De Puniet Power Electronics Aspar 6
12 Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 4
13 Hector Barbera Avintia Blusens 3
= Yonny Hernandez Paul Bird Motorsport 3
14 Hiroshi Aoyama Avintia Blusens 1