Το 2007 ήταν η πρώτη χρονιά της κατρακύλας των ευρωπαϊκών πωλήσεων μοτοσυκλετών. Μέσα σε ένα χρόνο η αγορά συρρικνώθηκε σχεδόν κατά 19%. Ακολούθησαν ακόμη έξι «καταστροφικά» χρόνια. Και ξαφνικά φέτος τα στοιχεία πωλήσεων παρουσιάζουν πάλι αύξηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών ACEM, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2014 οι πωλήσεις μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων παρουσίασαν αύξηση 8,6% σε σχέση με την ίδια περσινή περίοδο.

Την ανάκαμψη οδηγούν οι γερμανοί μοτοσυκλετιστές που αγόρασαν 24,1% περισσότερα δίκυκλα το πρώτο δίμηνο του ’14. Συνολικά στην Ευρώπη το πρώτο δίμηνο πωλήθηκαν 121.478 δίτροχα έναντι 111.879 πέρσι.

Τα μοτοποδήλατα πάντως σημείωσαν πάλι μείωση, κατά 4,3%. Όμως και εδώ η τάση αντιστροφής είναι εμφανής, αφού πέρσι η μείωση ανερχόταν σε 15,2%.

Αν αφαιρέσουμε τα μοτοποδήλατα, τότε τα στοιχεία γίνονται ακόμη πιο ενθαρρυντικά: στις μοτοσυκλέτες η πανευρωπαϊκή αύξηση ανέρχεται σε 14,8%, καθώς πωλήθηκαν το πρώτο δίμηνο 85.742 μοτοσυκλέτες έναντι 74.673 πέρσι. Και εδώ κύρια δύναμη της ανάκαμψης είναι η γερμανική αγορά, με αύξηση κατά 47,8%.

Σίγουρα ένα μέρος της αύξησης οφείλεται σε βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος, όμως ρόλο έπαιξε και ο ιδιαίτερα μαλακός φετινός χειμώνας, που συνήθως στέλνει τους μοτοσυκλετιστές των πλουσιότερων βόρειων χωρών για 5 μήνες σε χειμερία νάρκη.

Στην Ισπανία η αύξηση ανήλθε σε 48,7%, στην Γαλλία σε 1,8%. Ακόμη και στην Ιταλία, παραδοσιακά τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά.

Η αγορά μοτοσυκλετών σημείωσε αύξηση 9,3% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο (τέλη Μαρτίου). Ως τα τέλη Φεβρουαρίου η ιταλική αγορά μοτοσυκλετών παρουσίαζε αύξηση μόλις 0,5%, όμως το Μάρτιο σημειώθηκε άλμα 28,3%.

Βέβαια η κρίση βρίσκεται ακόμη μακριά από το τέλος της, γιατί πρέπει να θυμόμαστε ότι πέρσι το Μάρτιο οι πωλήσεις είχαν κατακρημνιστεί στην Ιταλία, πέφτοντας κατά 47%.

Οπότε μην φανταστεί κανείς σύντομα επιστροφή στις προ κρίσης πωλήσεις. Το καλό είναι πάντως πως η αύξηση των πωλήσεων αφορά όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών, ακόμα και τις μεγάλες με κυβισμό ενός λίτρου ή και περισσότερο.

Στην Βρετανία η συνολική αύξηση ανήλθε σε 4,2%, ενώ στις μοτοσυκλέτες η αγορά μεγάλωσε κατά 6,6%.