Σύμφωνα με τη Honda Europe πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, όμως η Honda Worldwide Press έχει άλλη γνώμη και ονομάζει το Vultus πρωτότυπο (Concept motorcycle).
Ό,τι κι αν είναι, παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στην 30η Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Οζάκα, ενώ θα εμφανιστεί και στην 41η Έκθεση Μοτοσυκλέτας του Τόκυο, τον ερχόμενο μήνα.
Η λέξη Vultus στα λατινικά σημαίνει «έκφραση», «εμφάνιση» αλλά και «πρόσωπο».
Και τα τρία αναφέρονται στο πιο έντονο στοιχείο του. Το Vultus όντως διαθέτει μια -άγρια- έκφραση στο «πρόσωπό» του και όσο για την εμφάνισή του, κινείται μεταξύ βομβαρδιστικού stealth και transformers.
Πάντως το τι ακριβώς βλέπει κανείς στον σχεδιασμό του, είναι προσωπική υπόθεση. Σίγουρα ένας δυτικός το αντιμετωπίζει διαφορετικά από ό,τι κάποιος που έχει μεγαλώσει με τα κόμικς manga.
Για τους νεότερους Ιάπωνες η όψη του Vultus πρέπει να είναι πιο οικεία, αφού δανείζεται ελεύθερα από τα νέο-cool δίτροχα της επιτυχημένης σειράς «Akire» που έγινε και ταινία. Το σίγουρο είναι πως περιλαμβάνει σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από την DN-01, όσο και την Valkyrie.
Υπεύθυνη για τη ριζοσπαστική εμφάνιση είναι μια ομάδα νεαρών σχεδιαστών της Honda ανάμεσα στα 20 και τριαντακάτι που προφανώς έχουν μεγαλώσει με τις κατάλληλες επιρροές, τις οποίες μπόρεσαν (τους επιτράπηκε…) να υλοποιήσουν σε μέταλο και πλαστικό χωρίς πολλούς συμβιβασμούς.
Όπως δήλωσε ο Keita Mikura, επικεφαλής του Σχεδίου Vultus, «είναι υπέροχο μερικές φορές να φτιάχνουμε κάποια μοτοσυκλέτα επειδή απλά μπορούμε και όχι επειδή πρέπει».
«Η Vultus NM4 υπάρχει, επειδή η εταιρεία μας διατρέχεται ως τα σώψυχά της από πάθος. Επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό, όχι μόνο στον μικρόκοσμο των δύο τροχών, αλλά κάτι πραγματικά μοναδικό σ’ όλον τον κόσμο».
Μοναδικές μοτοσυκλέτες έχουν υπάρξει -και για το αν το Vultus περιλαμβάνεται σε αυτές, θα περιμένουμε την απόφαση του χρόνου. Όμως είναι αναμφισβήτητο ότι αποτελεί μια τολμηρή αισθητική πρόταση, από αυτές που συναντά κανείς μόνον στις φανταστικές μετά-πόλεις των κινούμενων σχεδίων.
Ο εντυπωσιασμός πάντως δεν επεκτείνεται στα μηχανικά μέρη. Κάτω από την stealth-Godzilla-Alien εμφάνιση, υπάρχει ένα συμβατικό ατσάλινο πλαίσιο και ο κινητήρας-πασπαρτού της σειράς NC.
Ο δικύλινδρος εν σειρά με τα 750 κυβικά αποδίδει μόλις 54 ίππους αλλά και 6,13 χλγμ ροπής και αποτελεί την απάντηση της Honda στην οικονομική κρίση. Ειδικά σχεδιασμένος ώστε να έχει χαμηλές τριβές, χαρακτηρίζεται από μικρή κατανάλωση και περιορισμένη συντήρηση.
Στο κιβώτιο βρίσκουμε ως στάνταρ το ακριβό σύστημα διπλού συμπλέκτη DCT (νέας γενιάς, ελαφρύτερο και ταχύτερο) που προσφέρει τρεις διαμορφώσεις λειτουργίας: αυτόματη, ημιαυτόματη και χειροκίνητη μέσω δύο διακοπτών («+» και «-») στο αριστερό γκριπ.
Δεξιά και αριστερά του μίνι φέρινγκ υπάρχουν δύο ντουλαπάκια, το ένα με κλειδαριά και παροχή ρεύματος. Όλα τα φώτα και τα φλας είναι LED. Το ίδιο και τα όργανα στον υπερμοντέρνο πίνακα που προσφέρει επιλογή τεσσάρων διαφορετικών αποχρώσεων φωτισμού (πλέον του στάνταρ), ώστε να ταιριάζουν στη… διάθεση του αναβάτη. Στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνεται ως στάνταρ και ένα δικάναλο ABS.
Το πίσω ελαστικό προσχωρεί στον περιορισμένο «κύκλο» των 200άρηδων, με τον όγκο του να λειτουργεί σαν αισθητικό αντίβαρο στο μυώδες και ευρύ μπούστο της Vultus. Η σέλα βρίσκεται χαμηλά, σε ύψος ανάλογο ενός μέγα scooter ή τσόπερ, διευκολύνοντας τα πόδια μικρών αναστημάτων να πατούν κάτω.
Υπάρχουν ενσωματωμένες βαλίτσες -στην έκδοση NM4-2, την λευκή που παρουσιάστηκε σαν concept bike.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο
Χωρητικότητα 745 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή 77 x 80 (χιλ.)
Σχέση συμπίεσης 10,7 : 1
Ιπποδύναμη 54 hp @ 6.250 σαλ
Ροπή 6,13 χλγμ @ 4.750 σαλ
Τροφοδοσία PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Ρεζερβουάρ 11,6 λτ.
Συμπλέκτης Υγρός
Κιβώτιο 6 ταχυτήτων, DCT
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
Πλαίσιο Από ατσαλοσωλήνες, τύπου «διαμάντι»
Διαστάσεις (Μ x Π x Y) 2.380 x 933 x 1.170 (χιλ.)
Μεταξόνιο 1.645 χιλ.
Γωνία κάστερ (μοίρες) 33
Ίχνος 110 χιλ.
Ύψος σέλας 650 χιλ.
Απόσταση από Έδαφος 130 χιλ.
Βάρος (γεμάτη) 245 κιλά
Αναρτήσεις εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλ. με διαδρομή 125 χιλ.
Αναρτήσεις πίσω Ένα αμορτισέρ με άρθρωση Pro-Link και διαδρομή 100 χιλ.
Ελαστικά πίσω 200/50 ZR17
Φρένα εμπρός Ένας δίσκος-μαργαρίτα με διάμετρο 320 χιλ. και δαγκάνα 2 εμβόλων. Στάνταρ ABS
Φρένα πίσω Ένας δίσκος-μαργαρίτα με διάμετρο 240 χιλ. και δαγκάνα μονού εμβόλου, Στάνταρ ABS