Τη μία η Moto Morini βρίσκεται σε αναγκαστική διαχείρηση, την άλλη ξεπουλάει μισοτιμής το παλιό της στοκ, την τρίτη παραλίγο να ξεπουληθεί στον αδερφό του Μπερλουσκόνι…
Και τώρα μαθαίνουμε ότι έχει αγοραστεί από δύο Ιταλούς επιχειρηματίες και έχει συμφωνήσει να συμπαράγει με την ινδική εταιρεία Vardenchi ένα heavy metal cruiser, το Τ5.
Η μοτοσυκλέτα μάλιστα επιδείχθηκε στην Έκθεση Auto Expo 2014 με τα χρώματα της Verdanchi η οποία εδρεύει στην Βομβάη και έχει αναλάβει την εισαγωγή των Moto Morini στην Ινδία. Είναι ή δεν είναι εφτάψυχη η «άλλη» φίρμα της Μπολόνια τελικά;
Το ρετρό cruiser έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί από την ίδια την Vardenchi, χρησιμοποιώντας όμως τον αειπαρώντα δικύλινδρο «V» κινητήρα με τα 1.187 κεκ. που κινεί και τα 5 μοντέλα της Moto Morini.
Ο κινητήρας που αποδίδει 118 ίππους στεγάζεται σε ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα το οποίο στηρίζει και τα ποιοτικά περιφερειακά: ένα θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi με διάμετρο 50 χιλ., ένα αμορτισέρ της Ohlins και φρένα της Brembo.
Οι τροχοί του πρωτότυπου της Έκθεσης είχαν ακτίνες, με διάμετρο 19 ίντσες μπροστά και 17 πίσω. Όμως το μοντέλο παραγωγής θα φορά ζάντες χυτές με μπράτσα και ένα ψηφιακό πολυόργανο που επίσης έλλειπε από το πρωτότυπο της Έκθεσης.
Η συνεργασία Verdanchi και Moto Morini υπογράφηκε πέρσι. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν η μεν ινδική εταιρεία να αναλάβει τις πωλήσεις, τη διανομή και την εξυπηρέτηση μετά την πώληση, η δε ιταλική την προώθηση της Τ5 στις διεθνείς αγορές.
Εδώ αιωρείται ένα τεράστιο ερωτηματικό, καθώς η Moto Morini στερείται σχεδόν παντελώς κάποιου δικτύου πωλήσεων. Οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών της γίνονται βασικά μέσω του Διαδικτύου.
Τέλος πάντων, η Vardenchi έχει θέσει ως στόχο την πώληση 600 μοντέλων Τ5 για φέτος, ενώ μέσα στην επόμενη πενταετία θέλει να έχει ανεβάσει την ετήσια παραγωγή της στα δύο χιλιάδες Τ5.
Σύμφωνα με το online περιοδικό Motorbeam η Τ5 θα πωλείται σε διάφορες εκδόσεις, με τιμές που θα κυμαίνονται από 9.500 ως τις 14.300 ευρώ.
Μικρή αναδρομή στις περιπέτειες της Moto Morini:
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1937. Έχει την έδρα της κοντά στην Μπολόνια όπου στεγάζεται και η Ducati.
Το 1987 πουλήθηκε από την οικογένεια Morini στην Cagiva, η οποία όμως δεν τη φρόντισε, με αποτέλεσμα να πάρει την κάτω βόλτα.
Το 1996 αγοράστηκε μαζί με την Ducati από τον επενδυτικό Όμιλο Texas Pacific, ο οποίος τρία χρόνια αργότερα την ξαναπούλησε στην οικογένεια Morini.
Και αυτή η προσπάθεια απέτυχε, η Moto Morini κήρυξε πτώχευση το 2010, μπήκε σε αναγκαστική διαχείριση και μετά από διάφορες περιπέτειες, αγοράστηκε από του Ιταλούς επιχειρηματίες Ruggero Massimo Jannuzzelli και Sandro Capotosti αντί 2,5 εκατ. ευρώ. Τώρα ακούγεται ότι θα μετακομίσει σε νέες εγκαταστάσεις, κοντά στο Μιλάνο…