Η Triumph Motorcycles ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει από φέτος να επεκτείνει την γκάμα της στην Ινδία, εισάγοντας την Daytona 675 και δέκα ακόμη μοντέλα από τα ακριβότερα της παραγωγής της.
Σκοπός της είναι να καλύψει τις καταναλωτικές ανάγκες της διαρκώς αυξανόμενης μεσαίας τάξης της 7ης μεγαλύτερης χώρας του κόσμου. Μιας τάξης η οποία το 1996 αριθμούσε «μόλις» 25 εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά στο τέλος του 2015 θα έχει φτάσει τα… 267 και το 2025 τα 580 εκατομμύρια.
Περισσότεροι δηλαδή από τον πληθυσμό ολόκληρης της Ευρώπης σήμερα. Οι αριθμοί φέρνουν ίλιγγο και σιελόρροια στα στόματα των CEO των δυτικών εταιρειών. Καθώς όλο αυτό το πλήθος θα είναι πραγματικά πεινασμένο για καταναλωτικά αγαθά, οι Άγγλοι σπεύδουν να τους… ταΐσουν.
Μπροστά στα αστρονομικά αυτά νούμερα η Triumph αποδεικνύεται πραγματικά πολύ «προσγειωμένη» σε προσδοκίες. Δεν ζητά πολλά: 1.000 μοτοσυκλέτες Super Premium θέλει να πουλήσει μέσα στο 2014.
Αυτό δήλωσε πρόσφατα στο περιοδικό Forbes ο Vinay Sumbly, Διευθυντής Marketing της Triumph στην Ινδία. Εξήγησε ότι στην Ινδία πωλούνται κάθε μήνα 800.000 δίκυκλα. Από αυτά τα 3.000 μόνον ανήκουν στην κατηγορία Super Premium. Δηλαδή 0,37 %, ψίχουλα.
Όμως… Όμως το 2010 είχαν πουληθεί μόλις 400 τέτοιες μοτοσυκλέτες, πράγμα που σημαίνει ένα ισχυρό καταναλωτικό ρεύμα. Οι Super Premium μοτοσυκλέτες είναι πανάκριβες για τον μέσο ινδικό μισθό, όμως τα πάντα στην Ινδία είναι πολύ φθηνότερα. Έτσι ένα εισόδημα 21.000 δολαρίων εκεί, έχει την αγοραστική δύναμη περίπου 118.000 δολαρίων στις ΗΠΑ.
Εκτός από πανάκριβες, οι μοτοσυκλέτες αυτές θα είναι και σπάνιες –και άρα μοναδικές ως σύμβολα επιτυχίας και καταξίωσης. Υπολογίζεται πως η Triumph Daytona 675R θα πωλείται αντί 16.300 δολαρίων (1.015.000 ρουπίες) με τη σημερινή ισοτιμία –3.000 δολάρια πιο ακριβά από ό,τι στις ΗΠΑ.
Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι και η βελτίωση των υποδομών. Η ανάπτυξη της Ινδίας τα τελευταία 15 χρόνια ήταν τόσο αλματώδης που τα δημόσια έργα δεν έχουν καταφέρει να την παρακολουθήσουν κι έτσι βλέπεις τεράστιους υπερμοντέρνους οικισμούς χωρίς άσφαλτο ή αποχέτευση.
Κι αν μια αστραφτερή χαμηλή Daytona θα μοιάζει παράταιρη στους χωματόδρομους, η Tiger 800 θα νιώθει απολύτως σαν στο σπίτι της. Μια παρόμοια οικειότητα ίσως να νιώθουν και οι Άγγλοι. Είχαν και στο παρελθόν απολαύσει τα πλούτη της Ινδίας, μόνο που τώρα δεν είναι πια αυτοί οι κατακτητές…