Εφτά χρόνια έμεινε στο τιμόνι τις γαλλικής εταιρείας Scorpa (κατασκευάζει μοτοσυκλέτες τράιαλ), ο Philippe Aresten. Ύστερα έφυγε, για να κάνει πραγματικότητα την ιδέα του: να κατασκευάσει τη δική του μοτοσυκλέτα τράιαλ και μάλιστα ηλεκτρική.
Αυτό συνέβη το 2008, ενώ ανέτειλε η κρίση.
Τρία χρόνια αργότερα ο Aresten παρουσίασε το αποτέλεσμα των κόπων του, ένα δίκυκλο με κωδική ονομασία EM 5.7. Ήταν -θεωρητικά- το πρώτο ηλεκτροκίνητο τράιαλ “μαζικής παραγωγής” για αγώνες και αναψυχή –αστείος προσδιορισμός για ένα προϊόν που πιθανότατα δεν κατασκευάστηκε ούτε σε διψήφια αντίτυπα.
Η διαφορά μεταξύ τού «αγώνες» και τού «αναψυχή» προέκυπτε απλά με την αφαίρεση της σέλας για την αγωνιστική χρήση.
Έναν χρόνο μετά, η Electric Motor παρουσίασε μια ανανεωμένη έκδοση του πρώτου της τράιαλ, την οποία χαρακτηρίζει σαν μοντέλο 2012, αν και το ’12 έχει ήδη εκπνεύσει. Τέλος πάντων στο updated μοντέλο η εταιρεία έχει διορθώσει κάποιες αδυναμίες του προηγούμενου, τεχνικές και σχεδιαστικές.
Το πλαίσιο για παράδειγμα τώρα είναι και πιο άκαμπτο, αλλά και πιο ελαφρύ. Τα πλαστικά έχουν επίσης ξανασχεδιαστεί, ενώ ο κινητήρας προσφέρει περισσότερη ροπή αλλά και ισχύ. Το πιρούνι και το αμορτισέρ είναι καλύτερης ποιότητας τώρα, οι νέες πλάκες μπροστά πιο στιβαρές, υπάρχει καλύτερη προστασία για τα χειριστήρια των φρένων και, τέλος, το συνολικό βάρος έχει μειωθεί στα 70 κιλά.
Κίνηση δίνει ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας συνεχούς ρεύματος, σχεδιασμένος ειδικά για το EM 5.7. Παίρνει ενέργεια από μία αφαιρούμενη, επαναφορτιζόμενη, πολυμερή μπαταρία ιόντων λιθίου, που ζει προφυλαγμένη μέσα σε ένα αλουμινένιο κέλυφος. Το συνολικό βάρος της μαζί με όλα τα συμπαρομαρτούντα καλώδια, ρυθμιστικές / μετρητικές διατάξεις και το BMS, είναι 11 κιλά. Μπορεί να φορτιστεί είτε συνδεδεμένη στη μοτοσυκλέτα, είτε όχι –η διαδικασία παίρνει μόλις δύο ώρες. Υπάρχει ενδεικτική LED στο τιμόνι που ενημερώνει τον αναβάτη για την κατάσταση της μπαταρίας.
Στο αριστερό γκριπ υπάρχει το λεβιέ του ηλεκτρονικού συμπλέκτη και στο δεξί ένα συμβατικό γκάζι, που ελέγχει με ακρίβεια το πόση ροπή φτάνει στον πίσω τροχό. Ένας διακόπτης ασφαλείας, συνδεδεμένος ασύρματα με ένα μαγνητικό βραχιόλι στο χέρι του αναβάτη, εξασφαλίζει ότι η μοτοσυκλέτα θα σβήσει, σε περίπτωση πτώσης. Κι ακόμα, αριστερά υπάρχει ένας διακόπτης που ενεργοποιεί / απενεργοποιεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Ο κινητήρας λειτουργεί σε τρεις διαβαθμίσεις απόδοσης, ανάλογα με την εμπειρία του αναβάτη. Η ρύθμιση «Novice», παρέχει μειωμένη ροπή, ισχύ και ταχύτητα για όσους βρίσκονται στο στάδιο του αρχάριου. Η επόμενη διαβάθμιση «Trek» παρέχει ικανοποιητική δύναμη και ροπή για βόλτες με διάρκεια 2 ως 2,5 ώρες.
Τέλος η τρίτη διαβάθμιση «Trial» αφορά τους επαγγελματίες ή πολύ έμπειρους και περιλαμβάνει δύο χαρτογραφήσεις απόδοσης, τις Map 1 και Map 2 που επιλέγονται από ένα κουμπί στα αριστερά του τιμονιού. Η Map 1 καλύπτει την οδήγηση σε σαθρές ή ολισθηρές επιφάνειες, η Map 2 σε στεγνές, στέρεες επιφάνειες.
Κατά τον Αρεστέν το κόστος του EM 5.7 ποικίλει από χώρα σε χώρα, αλλά σε γενικές γραμμές κυμαίνεται γύρω στα 5.200 ευρώ, στα ίδια επίπεδα, όπως λέει, με μιας συμβατικής τράιαλ. Καλή επιτυχία, ευχόμαστε εμείς.