Με τη Multistrada D-Air η Ducati μπορεί να περηφανεύεται ότι έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά στο ζήτημα της ασφάλειας των αναβατών.
Η ιταλική εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα που μπορεί να συνδεθεί ασύρματα και να ενεργοποιήσει ένα τζάκετ με αερόσακο. Μέσω της ενσωμάτωσης στο ηλεκτρικό της κύκλωμα της απαιτούμενης καλωδίωσης και προσαρμόζοντας στην CPU το ανάλογο πρόγραμμα ελέγχου, ο αναβάτης που φορά τζάκετ D-Air της Dainese θα εξασφαλίζει αυτόματα τη λειτουργικότητά του.
Το σύστημα έρχεται να συμπληρώσει τα ηλεκτρονικά της Multistrada όπως το ABS και το Traction Control, διευρύνοντας τον «φάκελο ασφαλείας» της. Κάτι παρόμοιο είχαν ανακοινώσει πέρσι στην EICMA και οι Γερμανοί της BMW, όμως οι Ιταλοί αποδείχτηκαν ταχύτεροι.
Για εμάς τους μοτοσυκλετιστές πάντως η σημαντική είδηση είναι άλλη: ότι πλέον βρισκόμαστε κοντά στην κατασκευή ενός συστήματος ΟΕΜ, το οποίο προσαρμοσμένο κατάλληλα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους κατασκευαστές, ώστε να το προσφέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων τους.
Έτσι ένας αναβάτης που φορά κάποιο τζάκετ D-Air της Dainese -και άλλης εταιρείας- θα μπορεί στο μέλλον ακόμη και να αλλάζει μοτοσυκλέτες, χωρίς να ανησυχεί για την προστασία του.
Το ενσωματωμένο κύκλωμα θα αναγνωρίζει το τζάκετ και θα συνδέεται μαζί του αυτόματα. Περίπου όπως σήμερα τα smartphones μπορούν να συνδεθούν με το αντίστοιχο σύστημα Bluetooth όλων των αυτοκινήτων.
Το σύστημα της Ducati περιλαμβάνει ένα ειδικό set ηλεκτρονικών στο υπάρχον κύκλωμα ελέγχου της μοτοσυκλέτας. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα D-Air να συνδέεται και να γνωρίζει διαρκώς τα δυναμικά δεδομένα της μοτοσυκλέτας, μέσω των διαφόρων αισθητήρων που ήδη διαθέτει η Multistrada.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν την τηλεμετρία της μοτοσυκλέτας το σύστημα θα αποφασίζει εάν και πότε πρέπει να ενεργοποιηθεί ο αερόσακος του τζάκετ, π.χ. στην περίπτωση μιας πτώσης, ή μιας σύγκρουσης.
Στην ανακοίνωσή της η Ducati αναφέρει πως η Ducati Multistrada D-Air θα αρχίσει να παραδίδεται στην Ευρώπη από τις 15 Απριλίου και μετά.