Στην επίσημη παρουσίαση της Ομάδας MotoGP 2017, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Claudio Domenicali επιβεβαίωσε τις φήμες των δύο τελευταίων ετών: η ιταλική μάρκα εξελίσσει ένα νέο Superbike, αυτή τη φορά όμως με κινητήρα V4.

Μεγάλο μέρος της εξελικτικής εργασίας βασίζεται στην εμπειρία και την τεχνολογία που αναπτύχθηκε συμμετέχοντας στα MotoGP. Ως γνωστόν οι Ιταλοί διαθέτουν τον ισχυρότερο κινητήρα της κατηγορίας –από φέτος δε ίσως και τον φιλικότερο, αν πιστέψουμε τα δημοσιεύματα.

Πρόκειται θυμίζουμε για έναν κινητήρα 1000 κυβικών τετρακύλινδρο σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και σειρά ανάφλεξης που τον χαρακτηρίζει ως Big Bang.

Η Panigale στο μεταξύ θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να εκπροσωπεί την Ducati στα Superbike το 2017 και το 2018. Μετά, αν αντιλαμβανόμαστε σωστά όσα είπε κατά λάθος μάλλον ο Paolo Ciabatti (Sporting Director της Ducati), τη σκυτάλη θα αναλάβει το νέο Superbike με τον V4, το οποίο θα παρουσιαστεί σαν μοντέλο 2018. Θα το δούμε δηλαδή στην φετινή EICMA στο Μιλάνο. 2008-Ducati-Desmosedici-RR-13

Στη διάρκεια του 2018 η μοτοσυκλέτα θα αγωνιστεί σε τοπικά πρωταθλήματα για τη συλλογή δεδομένων και από το 2019 θα αντικαταστήσει την Panigale στο WSBK.

«Η εξελικτική εργασία που έχουμε επενδύσει στον κινητήρα MotoGP είναι κορυφαία», δήλωσε ο Domenicali στον δημοσιογράφο David Emmett. «Έχουμε έναν κινητήρα που είναι ιδιαίτερα αξιόπιστος, πανάλαφρος, περιορισμένος σε διαστάσεις και φορά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τεχνολογία. Σκεφτόμαστε λοιπόν σοβαρά να τον προσφέρουμε στους αγοραστές των μοτοσυκλετών μας, διότι αποτελεί πραγματικά ένα μηχανολογικό αριστούργημα.»

Η μοτοσυκλέτα πάντως δεν πρόκειται να αντικαταστήσει την πανάκριβη Desmosedici, την MotoGP παραγωγής της Ducati. Αντίθετα θα απευθυνθεί σε μεγαλύτερο κοινό, χάρη κυρίως στην τιμή της που θα είναι «λογικά υψηλή».

Ο προσδιορισμός αυτός παραπέμπει σε κάτι σαν την Panigale R από απόψεως κόστους. Τουλάχιστον αυτή είναι η εκτίμηση των Ιταλών δημοσιογράφων που μπορούν να διαβάσουν καλύτερα το νόημα ανάμεσα στις λέξεις των όσων δηλώνουν τα ανώτερα στελέχη της Ducati.

2

Η χρήση του V4 για αποκλειστικά αγωνιστικούς σκοπούς είναι μία πιθανότητα που επίσης δεν μπορεί να αποκλειστεί. Διότι έτσι, απελευθερωμένη από την ανάγκη προσαρμογής στους αγωνιστικούς κανονισμούς, η Ducati μπορεί να απογειώσει τον V2 με τεχνολογίες που της ήταν ως τώρα απαγορευμένες.

Με τον V4 θα μπορέσει να επανέλθει στην κορυφή του WSBK, όπου οι σύγχρονοι κανονισμοί δίνουν πλεονέκτημα στους τετρακύλινδρους κινητήρες.

Με τον V2 θα διαθέτει μια μοναδική σειρά μοτοσυκλετών χωρίς ανταγωνισμό στην αγορά, και θα συγκρατήσει τους φανατικούς φίλους της μάρκας που ορκίζονται στον κινητήρα αυτόν με «θρησκευτικό» φανατισμό.

Θανάσης Χούντρας