Airbus σημαίνει αεροπλάνα. Σωστά; Σωστά, αλλά όχι μόνον!
Για παράδειγμα μία από τις θυγατρικές της, η Airbus APWorks GmbH, μόλις ανακοίνωσε ότι κατάφερε να δημιουργήσει την πρώτη εκτυπωμένη μοτοσυκλέτα για καθημερινή χρήση. Η εταιρεία επικεντρώνει τις εργασίες της στην κατασκευή τρισδιάστατα εκτυπούμενων μεταλλικών εξαρτημάτων όχι μόνον για την αεροναυπηγική αλλά για κάθε βιομηχανική χρήση.
Η μοτοσυκλέτα που βλέπετε είναι ηλεκτρική και ονομάζεται Ανάλαφρος Καβαλάρης (Light Rider) –καθόλου περίεργο αν αναλογιστεί κανείς πως δεν ζυγίζει πάνω από 35kg πλήρης …ρεύματος.
Ο Ανάλαφρος Καβαλάρης, μαγνητίζει τα βλέμματα με τον σκελετό του ή πιο σωστά με τον εξωσκελετό του. Η οργανική εμφάνιση του τελευταίου δεν είναι σύμπτωση, αλλά αποτέλεσμα της χρήσης των προηγμένων αλγορίθμων της APWorks για τη δημιουργία του.
Οι αλγόριθμοι αυτοί έχουν εξελιχθεί για τη σχεδίαση εξαρτημάτων με τη βέλτιστη σχέση βάρους / αντοχής για την ιδιαίτερα απαιτητική αεροναυπηγική βιομηχανία. Και είναι μάλλον φανερό από τις εικόνες μας πως οι αλγόριθμοι της APWorks μιμούνται τη φυσική ανάπτυξη των έμβιων οργανισμών, δημιουργώντας μοτίβα και δομές σχεδόν έμβιες ή βιονικές.
Έχοντας τους αλγόριθμους, τους εκτυπωτές 3D και τα εξωτικά κράματα, ήταν ζήτημα χρόνου μέχρι κάποιος στην APWorks να σκεφτεί πως θα μπορούσε να τα συνδυάσει για κάτι πιο… πεζό. Ένα όχημα που δεν πετάει, αλλά απλά κυλάει στην άσφαλτο.
Η εκτύπωση του πλαισίου είναι μια διαδικασία που περιλαμβάνει την τήξη και συγκόλληση εκατομμυρίων κόκκων ενός διαστημικού υλικού που ονομάζεται Scalmalloy –ένα κράμα αλουμινίου / μαγνησίου / σκανδίου (AlMgS) δεύτερης γενιάς.
Το Scalmalloy γεννήθηκε για να πετάει, οπότε τα πλεονεκτήματά του στην επιφάνεια της γης πολλαπλασιάζονται. Πανάλαφρο και πανίσχυρο όπως είναι, αρκούν 6 μόλις κιλά του για το πλαίσιο. Η εταιρεία δηλώνει πως το υλικό της είναι πολύ ισχυρότερο από την πούδρα αργίλου / αλουμινίου που χρησιμοποιείται συνήθως στις τρισδιάστατες εκτυπώσεις μεταλλικών αντικειμένων.
Μετά την εκτύπωση του πλαισίου, δεν απομένει παρά να βιδωθούν πάνω του ο κινητήρας των 6 kW (8 ίππων), η μπαταρία, οι αναρτήσεις και οι τροχοί. Κατά την εταιρεία το μοτοσυκλετάκι χρειάζεται 3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 50 χαω, έχει τελική 80 χαω και η μπαταρία του προσφέρει αυτονομία 60 χλμ. Πολύ λίγα για τον αυτοκινητόδρομο, αλλά ικανοποιητικά για τη μετακίνηση στην πόλη.
Η οργανική σχεδίαση του πλαισίου με τα εκτεταμμένα ενδιάμεσα κενά διευκόλυνε τη αόρατη διευθέτηση των καλωδιώσεων και άλλων περιφερειακών που συνήθως στις μοτοσυκλέτες χωλαίνει. Το αποτέλεσμα είναι ένα σχήμα από το μέλλον, ένα δίτροχο που θα μπορούσαμε να το δούμε στο 4ο prequel του Star Wars ή στο sequel του Avatar.
Όλα super λοιπόν; Όχι ακριβώς. Ο Ανάλαφρος Καβαλλάρης έχει το κουσούρι του που δεν είναι άλλο από την τιμή του. 50.000 ευρώ κοστίζει η προηγμένη τεχνολογία στην περίπτωση αυτή, καθώς θα κατασκ… σόρρυ, θα εκτυπωθούν μόλις 50 αντίτυπα. Ήδη η APWorks έχει ορίσει την προκαταβολή στα 2.000 ευρώ ανά αντίτυπο, ενώ οι παραδόσεις στους πελάτες θα αρχίσουν από το 2017.
Το πράγμα έχει πάντως συνέχεια, καθώς η APWorks δηλώνει πως πριν σκεφτεί την μαζική παραγωγή του Light Rider θα προσπαθήσει να εκτυπώσει και άλλους τύπους μοτοσυκλετών, όπως εντούρο ή μοτοκρός! Οπότε το πιο πιθανό είναι πως όποιοι μπορέσουν να διαθέσουν τα 50 χιλιάρικα για ένα από τα 50 αντίτυπα, θα γίνει ιδιοκτήτης ενός πολύ σπάνιου και γι’ αυτό πιθανώς συλλεκτικού αντικειμένου.
Γνωρίστε το Light Rider
Θανάσης Χούντρας