Οι εφημερίδες ήταν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών αγορών των Ελλήνων μέχρι πριν μερικά χρόνια. Τα στοιχεία όμως από τη νέα έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνουν πως αυτό αποτελεί μακρινό παρελθόν.
Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των εφημερίδων κατά την περυσινή χρονιά, όπως καταδεικνύει η έρευνα «Ημερήσιου και Περιοδικού Τύπου για το έτος 2021» της ΕΛΣΤΑΤ. Ωστόσο, άνοδος υπήρξε στις πωλήσεις περιοδικών, αν και στο σύνολο των πωλήσεων τους υπολείπεται σε σχέση με αυτό των εφημερίδων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων πέρυσι κατέγραψαν μείωση κατά 4,1%, καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες.
Όμως, αύξηση παρατηρήθηκε στις κατηγορίες των εβδομαδιαίων αθλητικών και των θρησκευτικών εφημερίδων, που κατέγραψαν άνοδο κατά 11,5% και 26,5%, αντίστοιχα.
Πάντως, η περυσινή υποχώρηση ήταν μικρότερη σε σύγκριση με αυτή του 2020 με το 2019, όταν υπήρξε μείωση κατά 18,4% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων.
Συγκριτικά με το 2020, το 2021 καταγράφεται αύξηση της τάξης του 3% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών.
Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση παρατηρείται σε παιδικά-κόμικς, τηλεοπτικά, στρατιωτικά και λοιπά περιοδικά, ενώ μείωση υπάρχει στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Σημαντικές αυξήσεις παρατηρούνται στην κατηγορία παιδικά-κόμικς (3,2%) και λοιπά περιοδικά (48,2).
Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 σε σχέση με το 2019, υπήρξε μείωση κατά 6% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών.
Μπορείτε να δείτε εδώ ολόκληρη την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ