Η επιστροφή στο χρόνο και η ερμηνεία ενός διάσημου άνδρα ή γυναίκας από την ιστορία, αποτέλεσαν το εισιτήριο για το χρυσό Όσκαρ (Α’ Ανδρικός και Γυναικείος Ρόλος) για αυτούς τους εννέα σταρ του Χόλιγουντ που ακολουθούν παρακάτω, σε κάποιες από τις πιο εμβληματικές ερμηνείες στην καριέρα του καθενός.

Μπεν Κίνγκσλεϊ- Γκάντι

Με Ινδό πατέρα και Βρετανίδα μητέρα, ο Krishna Pandit Bhanji συνδύασε το παρατσούκλι του πατέρα του (Benji) και του παππού του (King Clove) για να δημιουργήσει το διάσημο πλέον καλλιτεχνικό του όνομα: Μπεν Κίνγκσλεϊ. Αφού εργάστηκε στη σκηνή του Λονδίνου για περίπου 15 χρόνια, ο νεαρός ηθοποιός κέρδισε το χρυσό Όσκαρ μόλις στη δεύτερη ταινία του, την εκτεταμένη βιογραφική ταινία του πιο διάσημου ακτιβιστή ηγέτη της Ινδίας. Η ερμηνεία του ως Γκάντι έδωσε στον Κίνγκσλεϊ μια θέση ως ένας από τους πιο διάσημους ηθοποιούς της γενιάς του, ενώ ανακηρύχθηκε ιππότης από τη βρετανική κυβέρνηση το 2001.

Τζούντι Ντεντς- Βασίλισσα Ελισάβετ Α’

Ως βασίλισσα Ελισάβετ Α’, η Τζούντι Ντεντς ήταν περίφημη στην οθόνη, έστω και για τα οκτώ λεπτά που εμφανίστηκε, αλλά έκλεψε την παράσταση σε κάθε μία από τις σκηνές στις οποίες συμμετείχε. Προς τιμήν της, η Ντεντς αναγνώρισε τη συντομία του ρόλου της όταν αποδέχθηκε το Όσκαρ της, λέγοντας: «Νιώθω ότι για οκτώ λεπτά στην οθόνη, πρέπει να πάρω μόνο λίγο από αυτό».

Νικόλ Κίντμαν- Βιρτζίνια Γουλφ

Υποψήφια το 2001 για τη λαμπερή εμφάνισή της στο «Moulin Rouge», η Νικόλ Κίντμαν ανέλαβε μια εντελώς διαφορετική πρόκληση με το «The Hours» το 2002. Ο γάμος της με τον Τομ Κρουζ είχε πρόσφατα λήξει εν μέσω έντονης δημοσιότητας και η ηθοποιός αποχώρησε από πολλά πρότζεκτ εκείνη την περίοδο. Για να υποδυθεί τη Γουλφ, η αριστερόχειρη ηθοποιός έμαθε πώς να γράφει με το δεξί της χέρι και άρχισε να καπνίζει τα τσιγάρα που προτιμούσε η συγγραφέας, στρίβοντάς τα μόνη της. Φορώντας μια τραχιά περούκα και βαρύ μακιγιάζ, και -το πιο διάσημο- μια προσθετική μύτη, η Κίντμαν ήταν σχεδόν αγνώριστη στον ρόλο, που της πρόσφερε το Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού.

Κέιτ Μπλάνσετ- Κάθριν Χέμπορν

Υποψήφια για το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου το 1999 για τη σκληρή της στροφή ως βασίλισσα Ελισάβετ Α στην ταινία «Ελισάβετ», η Κέιτ Μπλάνσετ κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ για τον δεύτερο ρόλο της στο δράμα εποχής του Μάρτιν Σκορτσέζε για τον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο Χάουαρντ Χιουζ, «The Aviator», τον οποίο στην ταινία υποδύθηκε ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο Χιουζ συναναστρέφεται μια σειρά κορυφαίων σταρ του Χόλιγουντ, συμπεριλαμβανομένης της Άβα Γκάρντνερ και της Κάθριν Χέπμπορν. Ο Σκορσέζε έβαλε τη Μπλάνσετ να παρακολουθήσει και τις 15 πρώτες ταινίες της Χέπμπορν, ενώ η λαμπερή ηθοποιός παρακολούθησε, επίσης, μαθήματα τένις και γκολφ. Η Αυστραλιανή ιθαγενής συνεργάστηκε, επίσης, με έναν προπονητή φωνής για να μιμηθεί τη χαρακτηριστική προφορά της Χέμπορν από την ανώτερη τάξη της Νέας Αγγλίας και αντέγραψε τα πάντα, από το casual look της μέχρι τα κόκκινα μαλλιά και τις φακίδες της.

Φόρεστ Γουίτακερ- Ιντί Αμίν

Πριν αναλάβει το ρόλο του χαρισματικού, βάναυσου δικτάτορα της Ουγκάντα ​​Ιντί Αμίν, ο Φόρεστ Γουίτακερ έκανε εκτενή έρευνα, παρακολούθησε ντοκιμαντέρ και ταινίες του Αμίν και έμαθε να μιλάει Σουαχίλι και να παίζει ακορντεόν. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό -ο Τεξανός ηθοποιός με καταγωγή από τη Δυτική Αφρική έπεισε τον αδελφό και την αδερφή του Αμίν να συναντηθούν μαζί του και άκουσε ιστορίες για την παιδική ηλικία του διαβόητου στρατηγού από πρώτο χέρι. Όπως είπε ο Γουίτακερ στην Telegraph: «Όλα με βοήθησαν να καταλάβω τον τρόπο που συμπεριφερόταν και τον τρόπο που σκεφτόταν, έτσι ώστε 24 ώρες το 24ωρο, ακόμα και στα όνειρά μου, με είχε κυριεύσει εντελώς ο χαρακτήρας του».

Μαριόν Κοτιγιάρ- Εντίθ Πιάφ

Για αυτήν τη βιογραφική ταινία, στην οποία έπαιζε την πιο διάσημη τραγουδίστρια της Γαλλίας κατά τη διάρκεια της πολυτάραχης ζωής της, η Μαριόν Κοτιγιάρ ξύρισε τα φρύδια της και τα μαλλιά της, ενώ σε καθημερινή βάση άντεχε πέντε ώρες μακιγιάζ. Ανέπτυξε ακόμη και έναν τρόπο συστολής των μυών της για να φαίνεται πιο κοντή. Η Κοτιγιάρ, για την ερμηνεία της ως Πιαφ, κέρδισε το μοναδικό Όσκαρ που έχει απονεμηθεί μέχρι σήμερα για γαλλόφωνο ρόλο, αναφέρει το History.

Σον Πεν- Χάρβεϊ Μιλκ

Σε μια συνέντευξη Τύπου για την προώθηση της ταινίας του Γκας Βαν Σαντ, ο Σον Πεν αποκάλυψε ότι προετοιμάστηκε για τον ρόλο παρακολουθώντας βίντεο του Χάρβεϊ Μιλκ, του οργανωτή της κοινότητας του Σαν Φρανσίσκο που εξελέγη στο Συμβούλιο Εποπτών του Σαν Φρανσίσκο το 1977, και έγινε ένας από τους πρώτους ανοιχτά ομοφυλόφιλους αιρετούς αξιωματούχους στη χώρα. Στην πραγματικότητα, ο Πεν είπε ότι παρακολουθούσε το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ «The Times of Harvey Milk» του 1984 και άλλα βίντεο όλη μέρα όταν ετοιμαζόταν για τη βιογραφική ταινία του πρεσβευτή των δικαιωμάτων των γκέι. Η ερμηνεία του Πεν του χάρισε το δεύτερο Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου -το πρώτο ήταν για το «Μυστικό Ποτάμι» το 2003.

Μέριλ Στριπ- Μάργκαρετ Θάτσερ

Η Μέριλ Στριπ φαίνεται ότι μπορεί να κερδίσει ένα Όσκαρ απλώς εμφανιζόμενη στην οθόνη -έχει τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ από κάθε ερμηνευτή στην ιστορία του θεσμού, αλλά έχει κερδίσει μόνο το πρώτο βραβείο ερμηνείας δύο φορές. Αφού κέρδισε για το «Sophie’s Choice» το 1982, η Στριπ χρειάστηκε να περιμένει 29 χρόνια για να πάρει και πάλι το δεύτερο αγαλματίδιο της καλύτερης ηθοποιού, για την ερμηνεία της ως πρώην πρωθυπουργού της Βρετανίας Μάργκαρετ Θάτσερ στο «The Iron Lady». Αν και η ίδια η ταινία απέτυχε σε μεγάλο βαθμό να εντυπωσιάσει πολλούς κριτικούς, η ερμηνεία της Στριπ κέρδισε σχεδόν καθολικές επιδοκιμασίες ως ενσάρκωση της διάσημης συντηρητικής πρωθυπουργού από τις πρώτες μέρες της στην πολιτική μέχρι τη μετέπειτα ζωή της.

Ντάνιελ Ντέι Λιούις- Αβραάμ Λίνκολν

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος μεγάλωσε στην Αγγλία και την Ιρλανδία, για να ερμηνεύσει τον Αβραάμ Λίνκολν στην ταινία «Λίνκολν», πέρασε ένα χρόνο διαβάζοντας και μελετώντας τον 16ο πρόεδρο και εργάστηκε ακούραστα για να καλλιεργήσει την υψηλή φωνή και τον λαϊκό τρόπο ομιλίας του Λίνκολν, αναφέρει το History. Το Όσκαρ του για την συγκεκριμένη ταινία τοποθέτησε τον Λιούις ως μέλος μιας ελίτ λέσχης όταν έγινε ο πρώτος ερμηνευτής που κέρδισε τρία Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.