«Θεωρώ απαράδεκτο το υποτιθέμενο νέο σχέδιο επιλογής, καθώς ακόμα δεν τον έχουμε δει επίσημα να ανακοινώνεται από τον Υπουργό. Το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντών είναι ανεπίτρεπτο εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά. Δεν είναι δυνατόν οι σύλλογοι διδασκόντων να επιλέγουν τον Διευθυντή που ουσιαστικά θα διοικεί μια σχολική μονάδα. Πρέπει να υπάρχουν αξιολογικά κριτήρια τα οποία να είναι και αντικειμενικά και όχι υποκειμενικά».
Τα παραπάνω δήλωσε στο newsbeast.gr η βουλευτής και Τομεάρχης Παιδείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κα Ξουλίδου σε ερώτηση μας για το πώς κρίνει τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας για το νέο σύστημα επιλογής Διευθυντών, που όπως ανακοινώθηκε από συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας σε εκπροσώπους Συλλόγων ΠΕ και ΔΕ θα επιλέγονται πιλοτικά από τους Συλλόγων Διδασκόντων, ενώ σχετική ρύθμιση θα περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Η κα Ξουλίδου πρόσθεσε στα παραπάνω ότι πρέπει να τεθεί οπωσδήποτε σε διαβούλευση το νέο σχέδιο εφαρμογής επιλογής και να ακουστούν όλες οι απόψεις του εκπαιδευτικού κόσμου και να συζητηθεί και με άλλους φορείς το τι Διευθυντή θέλουμε να έχουμε στα σχολεία.
«Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η ψυχολογική κατάσταση ενός προσώπου, ας μου επιτραπεί η έκφραση, αλλά και η κατάρτιση του η επιστημονική καθώς και τα ιδιαίτερα διοικητικά προσόντα που έχει κάποιος» ανέφερε η κα Ξουλίδου δηλώνοντας ότι είναι αντίθετη με το υποτιθέμενο σχέδιο τονίζοντας παράλληλα « ότι δε μπορεί να διανοηθεί ως εκπαιδευτικός ότι επειδή κάποιος ήταν καλός μαζί μου, μου έδινε άδειες κ.α. να φθάσουμε να τον επιλέξουμε ως Διευθυντή ενώ θα είναι ανεπαρκής στα καθήκοντά του. Πρέπει να υπάρχουν αξιολογικά κριτήρια».
Στο ερώτημά μας αν θα έχει κάποια συνάντηση για το όλο θέμα με τον κ. Κουράκη μας δήλωσε ότι θα το επιδιώξει.
Η κα Ξουλίδου τοποθετήθηκε και για τα Πειραματικά Σχολεία λέγοντας ότι είναι μια πονεμένη ιστορία πως πειραματίζονται με τα εν λόγω σχολεία και ότι είναι λάθος αυτό που πάνε να κάνουν.
«Θεωρώ με βάση τη λογική, όχι απλά να διατηρηθεί ο θεσμός των πειραματικών, αλλά να αυξηθεί. Δηλαδή πιλοτικά όλα τα σχολεία της χώρας να γινόντουσαν πειραματικά, άμεσα διασυνδεμένα με πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα αποτελέσματα αυτών των πειραματικών να είχαν εφαρμογή και σε άλλα σχολεία που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση σε πανεπιστημιακά ιδρύματα. Για παράδειγμα δε μπορεί να θεωρείται όλη η Ελλάδα η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν τα άγονα νησιά και οι ακριτικές περιοχές που θα μπορούσε ένα επιτυχημένο πρόγραμμα των πειραματικών σχολείων να εφαρμοστεί και στα σχολεία των εκεί περιοχών» επεσήμανε μεταξύ άλλων η κα Ξουλίδου.