«Στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της επικράτειας, καθώς και στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, θα μπορούν να διδάξουν μόνο οι κάτοχοι πτυχίου της αντίστοιχης ξένης φιλολογίας. Οι μέχρι τώρα εργαζόμενοι στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, με προσόν την κατοχή διπλώματος επιπέδου Γ2, θα συνεχίσουν απρόσκοπτα την εργασία τους».
Την πιο πάνω απάντηση έδωσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κα υποψήφιος στην Α Θεσσαλονίκης κ. Κουράκης σε ερώτηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών για το πώς πιστεύει ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της Επάρκειας, της δυνατότητας, δηλαδή, για διδασκαλία από μαθητές που έχουν πάρει- για παράδειγμα- μόνο πιστοποιητικό Proficiency.
Ο κ. Κουράκης πρόσθεσε ότι τα πτυχία επιπέδου Γ2 πιστοποιούν την άριστη γνώση της ξένης γλώσσας-όχι την διδακτική επάρκεια του κατόχου τους- και ως τέτοια πρέπει να παραμείνουν, δίνοντας μοριοδότηση στον δημόσιο και πιστοποίηση προσόντων στον ιδιωτικό τομέα.
Στο ερώτημα για το «ποια η θέση σας για την Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας, για την ύπαρξη νομοθετικού κενού, την έλλειψη Φορέα Ελέγχου των φορέων πιστοποίησης, καθώς και του επιπέδου των πιστοποιητικών (εξετάσεων, επιπέδου γνώσης, κάλυψη δεξιοτήτων κλπ)».
Αναφέρθηκε ότι βασική θέση του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ότι οι ξένες γλώσσες θα πρέπει να διδάσκονται πλήρως και επαρκώς στο δημόσιο σχολείο και η διδασκαλία τους πρέπει να συνδεθεί με εξετάσεις απόκτησης Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας. Φυσικά, γι’ αυτό το σκοπό, πρέπει να διαμορφωθεί το κατάλληλο πρόγραμμα διδασκαλίας των ξένων γλωσσών (διδακτικό υλικό, ώρες διδασκαλίας κλπ), έτσι ώστε να παρέχονται τα απαραίτητα εφόδια στο μαθητή για την απόκτηση του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
Η στόχευση αυτή, εναρμονίζεται με τη βασική θέση του ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία επιδιώκεται ο σταδιακός μηδενισμός των οικογενειακών δαπανών για εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η παράλληλη λειτουργία ιδιωτικών φροντιστηρίων εκμάθησης ξένων γλωσσών θα υπόκειται σε ένα αναμορφωμένο και επικαιροποιημένο νομικό πλαίσιο, το οποίο θα διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και στη συνέχεια θα τηρείται απαρέγκλιτα με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
«Τόσο η σύνταξη του νέου νομικού πλαισίου λειτουργίας όλων των φορέων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όσο και οι συγκεκριμένες διαδικασίες πιστοποίησης γλωσσομάθειας θα καθοριστούν μέσα από ανοιχτή, δημόσια και διαφανή διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς» αναφέρεται στο γραπτό κείμενο του κ. Κουράκη.