Τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης είναι το μάθημα που φαίνεται ότι φέτος θα γκρεμίσει τις βάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες αναμένεται να κινηθούν χαμηλότερα από τις αντίστοιχες περσινές στις περισσότερες σχολές.
Παρά τη μείωση εισακτέων στις σχολές αιχμής, που αποφάσισε φέτος το υπουργείο Παιδείας, η δυσκολία των θεμάτων ιδιαίτερα στα Μαθηματικά ήταν τέτοια ώστε αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση των βάσεων, που εκτιμάται ότι θα είναι μεγαλύτερη στο 5ο επιστημονικό πεδίο (οικονομικές σχολές) και στο 2ο (Θετικών Επιστημών).
Στο 3ο πεδίο των Ιατρικών είναι πιθανό να δούμε φέτος την Ιατρική της Αθήνας να πέφτει και λίγο κάτω από τα 19.000 μόρια.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», σε ασθενή πτώση θα είναι οι βάσεις στο 1ο επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές Σπουδές) και στο 3ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής). Στο 2ο επιστημονικό πεδίο θα σημειωθεί σημαντική πτώση των βάσεων, ενώ στο 5ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) οι βάσεις θα γκρεμιστούν.
Χωρίς σημαντικές μεταβολές θα κινηθούν οι βάσεις στο 4ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Εκπαίδευσης).
Όπως γράφει πάντως ο «Ελεύθερος Τύπος», μετά την απομόνωση των παιδαγωγικών σχολών σε ξεχωριστό πεδίο και τη «μοιραία» υποβάθμισή τους με θεαματική πτώση των βάσεων πέρσι, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να τις επαναφέρει στις επιλογές των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Χθες, οι Πανελλαδικές για τα Γενικά Λύκεια έριξαν αυλαία με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, μαθήματα που εξετάζονται μόνο από όσους θέλουν να ανοίξουν το 4ο επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών σχολών. Η ανισότητα που παρατηρήθηκε όμως στο επίπεδο δυσκολίας κατέδειξε την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να κάνει και πάλι ελκυστική την επιλογή αυτή αποκλειστικά στη θεωρητική κατεύθυνση, που αντιμετωπίζει το τεράστιο πρόβλημα να καταγράφει μεγάλο αριθμό υποψηφίων αλλά περιορισμένες θέσεις στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των ανθρωπιστικών σπουδών. Αντίθετα, τα θέματα δεν ήταν τόσο εύκολα για όσους έδιναν από άλλες κατευθύνσεις.
Ειδικότερα, οι υποψήφιοι του 1ου πεδίου εξετάζονταν στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τα οποία φέτος σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς ήταν πολύ εύκολα σε σχέση με άλλες χρονιές. «Πρωτοτυπία» χαρακτηρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι οι περισσότερες μαθηματικές ασκήσεις ήταν ίδιες με το σχολικό βιβλίο, απλά με άλλα νούμερα. Στον αντίποδα, οι λιγοστοί -είναι η αλήθεια- υποψήφιοι από τις θετικές και οικονομικές σπουδές που έπρεπε να εξεταστούν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας δεν είχαν την ίδια τύχη, καθώς στο μάθημα διατηρήθηκε το ανεβασμένο επίπεδο δυσκολίας που απαιτούσε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
«Ήταν λογικό να πέσει το επίπεδο των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, καθώς με το νέο σύστημα εξετάζονται μόνο οι υποψήφιοι της θεωρητικής σχολής. Τα Μαθηματικά είναι μάθημα βαρύτητας και το μειωμένο επίπεδο των θεμάτων προμηνύει άνοδο των βάσεων», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο εκπαιδευτικός του φροντιστηρίου «Στόχος», Χρήστος Σπύρου. Και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σχολίασε γενικότερα την αντιμετώπιση από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων των ζητουμένων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης. «Είναι προφανές ότι πολύ δύσκολα ή πολύ εύκολα θέματα δεν εκπληρώνουν τους στόχους για διακριτότητα της βαθμολογίας, καλύτερης δυνατής αξιολόγησης και αντιμετώπισής τους στο διαθέσιμο χρόνο».
Αντίθετα, τα θέματα στην Ιστορία για τους υποψήφιους από την κατεύθυνση των θετικών και οικονομικών σπουδών δυσκόλεψαν τους λιγοστούς υποψήφιους. «Τα ζητούμενα δεν ήταν αναμενόμενα, ήταν πρωτότυπα και αναφέρονταν σε πολύ πρόσφατα γεγονότα, κάτι που δεν συνηθίζεται», σημειώνει η εκπαιδευτικός Νάντια Σπυροπούλου από το «Στόχο» και συνεχίζει: «Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δεν θα είχε πρόβλημα, όμως, όσοι επέλεξαν απλά ένα μάθημα ακόμα για να ανοίξουν ένα δεύτερο πεδίο, θα δυσκολευτούν αρκετά».