Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή των ειδικών για τον κορονοϊό για να διαμορφώσει το πλαίσιο της επιστροφής μαθητών και καθηγητών στα σχολεία, τα οποία ανοίγουν στις 12 Σεπτεμβρίου. Τη Δευτέρα 5/9 θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η ενημέρωση από τα συναρμόδια υπουργεία για τα υγειονομικά πρωτόκολλα με βάση τα οποία θα ανοίξουν τα σχολεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατεύθυνση είναι αυτή που περιέγραψε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως με τα ηπιότερα, δηλαδή δυνατά μέτρα.

Σε δηλώσεις του χθες στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, τόνισε πως «η λογική, η οποία έχουμε είναι ότι στο πλαίσια που προσπαθούμε να μην έχουμε μέτρα τα οποία δεν χρειάζονται ή μέτρα υποχρεωτικότητας, αυτό να είναι και το μοντέλο στα σχολεία. Οπότε κατά βάση θέλουμε τα σχολεία να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα».

Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχόμενα τεστ, είπε ο Θ. Πλεύρης προσθέτοντας: «Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουνε το νόημα, το οποίο είχανε την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα συνολικά -δεν λέω μόνο για τα σχολεία- περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα νοσοκομεία που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα».

Η πανδημία βέβαια είναι ένα δυναμικό φαινόμενο, οπότε αν χρειαστεί θα προσαρμοζόμαστε, διευκρίνισε, επισημαίνοντας πως σε γενικές γραμμές «δεν θέλουμε να επανέλθει η υποχρεωτικότητα στη μάσκα, αλλά θα δούμε την πορεία πώς πηγαίνει και τι μας έδειξε το καλοκαίρι. Γιατί με αυτό το γνώμονα λειτουργούμε».

Ο υπουργός Υγείας είπε επίσης πως είχαμε κρούσματα αντίστοιχα με τα κρούσματα που υπήρχαν τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, αλλά ωστόσο αυτά δεν μεταφράστηκαν σε νοσηλείες σε εντατικές.

«Είχαμε νοσηλείες μόνο σε απλές κλίνες, άρα αυτό μας δείχνει ότι πλέον επειδή έχουμε εμβολιασμένο πληθυσμό, έχουμε άλλες μεταλλάξεις, έχουμε αντιϊικά φάρμακα, έχουμε αντίστοιχα και καλύτερα θεραπευτικά πρωτόκολλα, γνωρίζουμε σιγά-σιγά τον κορονοϊό, αντιστοίχως μπορούμε να μην πάμε σε μέτρα», κατέληξε, επισημαίνοντας πως η βούληση είναι να μην έχουμε παραπάνω μέτρα από αυτά που βλέπουμε σήμερα. «Από κει και πέρα αν χρειαστεί να πάρουμε, αυτά θα είναι ήπια και τα σχολεία δεν αποτελούν εξαίρεση. Θέλουμε και τα παιδιά που θα γυρίσουν στα σχολεία να βρίσκονται πολύ κοντά στην κανονικότητα».

Με αλλαγές το πρώτο κουδούνι φέτος

Στο μεταξύ, με αλλαγές και καινοτομίες θα χτυπήσει φέτος το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς στις 12 Σεπτεμβρίου.

Πιο συγκεκριμένα, στις τάξεις θα βρεθούν σχεδόν 8.600 νέοι εκπαιδευτικοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια στα οποία δεν είχε γίνει κανένας μόνιμος διορισμός.

Στη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο σχολείο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000) χωρίς κριτήρια εγγραφής.

Διαφορετική θα είναι η εικόνα που θα συναντήσουν οι μαθητές και μέσα στις αίθουσες καθώς θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

«Πρεμιέρα» κάνει και ο παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας. Ο ρόλος του θα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Παράλληλα ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Κομβική θα είναι η νέα σχολική χρονιά καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Ενδεικτικά:

  • Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη
  • Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
  • Εργαστήρια Δεξιοτήτων
  • Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας
  • Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120
  • Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων,
  • Αξιολόγηση στα σχολεία
  • Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου
  • Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων

Ταυτόχρονα διορίστηκαν περίπου 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έγινε πράξη ένα νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής.