Να βοηθήσει στη διοργάνωση μεγαλύτερων και καλύτερων αγώνων δρόμου, ιδίως σε μια περίοδο που το δρομικό κίνημα ανακάμπτει μετά την πανδημία, φιλοδοξεί η εταιρεία-τεχνοβλαστός (spin-off) του ΑΠΘ, «Athletopia», θέτοντας ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογικές λύσεις στη διάθεση των διοργανωτών ανά τον κόσμο και εισερχόμενη σε μια αγορά με μέγεθος 30 δισ. ευρώ παγκοσμίως.
Μάλιστα, η εταιρεία -οι υπηρεσίες της οποίας έχουν ήδη μεγάλη ζήτηση, με αποτέλεσμα να μετράει σε λίγους μήνες δεκάδες συνεργασίες– έλαβε και υλοποιεί τον πρώτο γύρο χρηματοδότησής της με 120.000 ευρώ, με την υποστήριξη του δικτύου επιχειρηματικών αγγέλων «Hellenic Business Angels Network».
Η «Athletopia» ιδρύθηκε από τον καθηγητή Νίκο Θεοδωράκη και τον Σουηδό επιχειρηματία Petter Hederstedt, προκειμένου να ικανοποιήσει την ανάγκη ψηφιοποίησης των δεδομένων των διοργανώσεων του είδους: αποτελέσματα ερευνών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) έδειξαν ότι οι διοργανωτές των αθλητικών γεγονότων δεν έχουν στη διάθεση τους τις κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές, για να αναπτύξουν περαιτέρω τις διοργανώσεις τους και αυτή ακριβώς την πρόκληση έρχεται να αντιμετωπίσει η «Athletopia», που ιδρύθηκε το 2020 ως τεχνοβλαστός του ιδρύματος.
Σε ποια αγορά απευθύνεται η spin-off του ΑΠΘ; Ετησίως, μόνο στην Ελλάδα, διοργανώνονται περίπου 1.000 δρομικά γεγονότα. Περίπου 60.000 αγώνες πραγματοποιούνται στην υπόλοιπη Ευρώπη και στις ΗΠΑ, στους οποίους συμμετέχουν 55 και 60 εκατομμύρια Ευρωπαίοι και Αμερικανοί αντίστοιχα, σε μια αγορά που αγγίζει, όπως προαναφέρθηκε, τα 30 δισ. ευρώ. «Η “Athletopia” εξοπλίζει τους διοργανωτές με ψηφιακά εργαλεία, που στοχεύουν σε υψηλότερη δέσμευση των δρομέων με τους αγώνες και στην αποτελεσματικότητα των χορηγικών προγραμμάτων, μετατρέποντας διοργανώνεις της μίας ημέρας σε ένα πλούσιο σε Δεδομένα ταξίδι 100 ημερών. Με τον τρόπο αυτό οφελεί τόσο τους διοργανωτές, όσο τους δρομείς και τους χορηγούς» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσπάθεια που γίνεται να μεταφέρουμε τα αποτελέσματα της πανεπιστημιακής έρευνας στην πλατφόρμα της “Athletopia”» δήλωσε ο Νίκος Θεοδωράκης, συνιδρυτής της εταιρείας και διευθυντής του Εργαστηρίου Αθλητικής Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του ΤΕΦΑΑ Σερρών του ΑΠΘ. Ο Petter Hederstedt, έτερος ιδρυτής της εταιρείας και επιχειρηματίας στο χώρο του Διαδικτύου, που προηγουμένως συμμετείχε ως συνιδρυτής στην προσέλκυση κεφαλαίων ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ με την εταιρεία «Velory», μοιράστηκε από την πλευρά του τον «πραγματικό ενθουσιασμό του για τη συμμετοχή στην όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος». Κατά τον Νικόλαο Τσονιώτη, συνιδρυτή της «Ideas Forward», η ζήτηση για τις υπηρεσίες της «Athletopia» είναι πολύ μεγάλη, με πάνω από 30 διοργανώσεις να έχουν ήδη συνεργαστεί με τη spin-off του ΑΠΘ μέσα σε λίγους μήνες.
Τελικά, τι ακριβώς προσφέρει η «Athletopia»; Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια εφαρμογή για τους διοργανωτές αθλητικών γεγονότων, που διευκολύνει τους συμμετέχοντες των αγώνων τους να προετοιμαστούν κατάλληλα, ενώ παράλληλα τους ενθαρρύνει να ασχολούνται ενεργά με τη διοργάνωση. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί δημογραφικά και ψυχογραφικά δεδομένα για να εξατομικεύσει την εμπειρία των δρομέων, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τον αγώνα, ενώ παράλληλα επιτρέπει στους διοργανωτές και στους χορηγούς να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τη σχέση τους με τους δρομείς. «Αυτή είναι μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο χώρο αυτό, από ότι γίνεται μέχρι σήμερα», εξηγεί ο Petter Hederstedt.