Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) παρατηρείται αισθητή διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση του 14ου μισθού από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό πως σε ό,τι αφορά στα χαμηλά εισοδήματα (έως 1.000 ευρώ), η αποταμίευση αυξάνεται κατά 6,5% και σύμφωνα με την έρευνα, το γεγονός αποτυπώνει την ανησυχία που προκαλεί στους καταναλωτές η οικονομική κρίση.
Επιπλέον, οι καταναλωτές απάντησαν πως το 60% του δώρου των Χριστουγέννων θα το ξοδέψουν σε ανελαστικές δαπάνες, καθώς και ότι το 30,75% του 14ου μισθού τους θα το διαθέσουν για την αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, ποσό που είναι κατά 9% υψηλότερο σε σχέση με πέρσι.
Πάντως, το ποσοστό αποταμίευσης μειώθηκε κατά δύο μονάδες στα μεσαία εισοδήματα (ως και 2.000 ευρώ) και παρέμεινε σταθερό για τα υψηλά (από 2.000 ευρώ και άνω).
Τα ποσά που θα διαθέσουν οι καταναλωτές για τη θέρμανση και τη διατροφή αυξήθηκαν κατά 1,5%, ενώ το 2,42% του δώρου των Χριστουγέννων θα απορροφήσουν άλλες δαπάνες, όπως πληρωμή ασφάλειας και τελών αυτοκινήτου, ιατρικών εξετάσεων, φαρμάκων κ.λπ.
Μειώσεις παρουσιάζουν τα ποσοστά για την ένδυση, τη διασκέδαση, τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, τα τυχερά παιχνίδια και την αγορά οικιακών συσκευών. Αυτές κυμαίνονται, από 0,5 έως 2,5 εκατοστιαίες μονάδες, ενώ εκείνα για τα ταξίδια, μειώθηκαν, κατά τέσσερις και πλέον μονάδες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σημαντικότερη μείωση, κατά περίπου 10%, παρουσιάζεται στα υψηλά εισοδήματα (από 14,21% πέρσι, σε 4,67% φέτος).
Η έρευνα του ΚΕΠΚΑ διεξήχθη στο διάστημα 15-30 Νοεμβρίου, απαντήθηκαν 554 ερωτηματολόγια, εκ των οποίων 356 τηλεφωνικά και με προσωπικές συνεντεύξεις και 198 μέσω διαδικτύου. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί ο τρόπος, με τον οποίο οι καταναλωτές σκοπεύουν να διαθέσουν φέτος το δώρο των Χριστουγέννων.