«Τραγική» χαρακτήρισε τη σημερινή κατάσταση στις λεωφορειοελωρίδες ο συγκοινωνιολόγος και εντεταλμένος για θέματα κυκλοφορίας στο Δήμο Θεσσαλονίκης, Γιώργος Δημαρέλος, προσθέτοντας ότι «παρότι θέλουμε νέες, εφόσον συνεχίζεται αυτή η κατάσταση στην πόλη είναι δώρο άδωρο να γίνουν».
Μιλώντας από το βήμα της διημερίδας του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με τίτλο «Οι δημόσιες μεταφορές στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αστική κινητικότητα», τόνισε ότι, εκτός των μεγάλων ευθυνών των πολιτών, απαιτούνται μέτρα για να λειτουργήσει το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων. «Χωρίς αστυνόμευση (κατασταλτική λειτουργία και με κάμερες) δε γίνεται, ούτε χωρίς αλλαγή νοοτροπίας (εκπαιδευτική πρωτοβουλία)», επεσήμανε προσθέτοντας ότι «απαιτείται προαγωγή μέτρων που “εξασφαλίζουν” τη νομιμότητα και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων. Θεωρούμε ότι η μεταβολή των συνθηκών στους δρόμους της πόλης, με πλήρη διαχωρισμό των λεωφορειολωρίδων θα δώσει μια λύση (τοποθέτηση κατασκευών υψηλότερων του οδοστρώματος, για να δυσκολεύεται η είσοδος άλλων οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες), αλλά θέλουμε και τη βοήθεια των άλλων φορέων».
Στον αντίποδα, παρόλο που το ποδηλατικό δίκτυο στη Θεσσαλονίκη έχει αδυναμίες, η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη αυξάνεται συνεχώς, όπως επεσήμανε ο συγκοινωνιολόγος Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Αλέξανδρος Σδουκόπουλος.
Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που ολοκληρώθηκε το 2009 (συνολικό μήκος 11,79 χλμ.) και υπάρχουν 97 χώροι στάθμευσης ποδηλάτων με συνολική χωρητικότητα 714 ποδηλάτων, «εξετάζεται να επεκταθεί».
Περαιτέρω μιλώντας για την υπηρεσία κοινόχρηστων ποδηλάτων «thessbike», που ξεκίνησε τη λειτουργία της το Σεπτέμβριο του 2013 και κερδίζει συνεχώς συνδρομητές, τόνισε ότι λειτουργούν ήδη οχτώ σταθμοί ποδηλάτων, ενώ πέντε επιπλέον σταθμοί πρόκειται σύντομα να τεθούν σε λειτουργία (ΚΤΕΛ, Ν.Σ.Σ., Ράδιο Σίτυ, Παπακυρίτση, Δημαρχείο Καλαμαριάς). Επιπλέον, ανέφερε και τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που είναι τα εξής: το 10% γίνονται πεζή, το 10% με ποδήλατο, το 25% με αστικό λεωφορείο και το 55% με ΙΧ.
Στη συμβολή του ποδηλάτου στην ποιότητα ζωής της πόλης, καθώς και στα κοινόχρηστα ποδήλατα, αναφέρθηκε και η συγκοινωνιολόγος του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Αυγή Βάσση. Μεταξύ άλλων επισήμανε τη μεγάλη συνεισφορά του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε μια πόλη, τονίζοντας ότι οδηγεί στην αύξηση της χρήσης του, αλλά και στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και συνακόλουθα στη μείωση της χρήσης του ΙΧ.