«Απαράδεκτο» χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο φέρνει αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ήδη από την φετινή χρονιά. Στην ίδια τοποθέτηση ζητά την απόσυρσή του.
Επίσης, επικρίνει την ηγεσία του υπουργείου και κάνει λόγο για «αυθαιρεσία στην λήψη αποφάσεων» και «αναλγησία και απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα».
«Η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, επιχειρεί να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο, χωρίς κανένα διάλογο με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία», αναφέρει η Ομοσπονδία σε σχετική ανακοίνωσή της.
Η ΟΛΜΕ θα συμμετέχει στο συλλαλητήριο της Πέμπτης 4 Φεβρουαρίου, στις 13:00, ενώ έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 14:00.
Απεργία-αποχή κήρυξε η ΔΟΕ
Παράλληλα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος επικρίνει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την «πλήρη διάσταση» που έχει από τις ανάγκες της Εκπαίδευσης και δηλώνει αντίθετη στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων.
«Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς», σχολιάζει η ΔΟΕ σχετικά με τη δρομολόγηση από πλευράς υπουργείου Παιδείας των διαδικασιών για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο.
Απαντά, μάλιστα, με απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αυτές. «Για το Δ.Σ. της ΔΟΕ δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ΔΟΕ αναφέρει ότι οι δημόσιες αναρτήσεις της αξιολόγησης σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές, που προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση, «θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία».
Επιπλέον, σημειώνει ότι το πλαίσιο των οδηγιών στην αξιολόγηση των κριτηρίων «προσδίδει έναν ελεγκτικό χαρακτήρα και η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (σύνδεση με χρηματοδότηση, επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς η οποία θα δημιουργήσει ταξικούς διαχωρισμούς, μεταφορά, αρχικά, δομών του δημόσιου σχολείου στην τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.)».