Περίπου 9.000 καταγγελίες ή παράπονα καταναλωτών δέχθηκε από τον Ιανουάριο ως τον Αύγουστο του 2010, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.
Συγκεκριμένα δέχθηκε 8.740 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών και πρωτιά σε καταγγελίες και παράπονα κατέχει η κατηγορία «ελαττωματικά προϊόντα» και οι εγγυήσεις, με 1.246 τηλεφωνήματα. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, όμως όπως εξηγεί το ΚΕΠΚΑ οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε.
Τα παράπονα – καταγγελίες των καταναλωτών, για υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος ανέρχονται σε 1.184. Σε αυτές περιλαμβάνονται 990 για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 32 για ΕΥΑΘ, 24 για το φυσικό αέριο, 58 για ΔΕΗ και 80 παράπονα – καταγγελίες, που αφορούσαν παροχή σιδηροδρομικών και αστικών συγκοινωνιών, και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα 1.058 παράπονα – καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούσαν κυρίως τη ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών αλλά και παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν οι τράπεζες, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης.
Τα 470 παράπονα – καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφορούσαν αθέτηση υποχρεώσεων από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς ακόμα κα ιδιωτικές κλινικές κ.λπ. Το ΚΕΠΚΑ υπενθυμίζει ότι οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά, πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής ή συντήρησης και να καταρτίζουν ειδική γραπτή συμφωνία. Επίσης, πρέπει να ζητούν αποδείξεις, για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση).
Τα παράπονα – καταγγελίες για τις Δημόσιες Υπηρεσίες – ΟΤΑ ανέρχονται, σε 276 και αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, φορολογία, πολεοδομίες, ανακύκλωση κ.λπ.
Τα 204 παράπονα – καταγγελίες, για τις ασφαλιστικές αφορούσαν, κυρίως, μακροχρόνιες καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων και παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, από αποζημιώσεις.
Τα 190 παράπονα – καταγγελίες, για τα ινστιτούτα – γυμναστήρια, αφορούσαν την άρνηση των εταιριών να εφαρμόσουν τη νομοθεσία, για υπαναχώρηση ή/και ακύρωση προγραμμάτων.
Το ΚΕΠΚΑ αναφέρει ότι το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβασή του στους προμηθευτές. Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του κέντρου με το ποσό των 434.185,28 ευρώ.