Το μεγάλο πρόβλημα των φουσκωμένων λογαριασμών ρεύματος και της ρευματοκλοπής δείχνει έτοιμη να λύσει η ΔΕΗ η οποία έχει ήδη στα σκαριά εφαρμογή για την ενημέρωση των καταναλωτών.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», η ΔΕΗ επιχειρεί να λύσει το αλαλούμ μέσω εφαρμογής κινητού που ετοιμάζει και με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να στέλνουν την ένδειξη του μετρητή ώστε να «δικαιολογούν» ή να ενίστανται για το ποσό που καλούνται να καταβάλουν.
Φουσκωμένοι λογαριασμοί
Μέχρι σήμερα, είχαν σημειωθεί χιλιάδες περιπτώσεις που ο «πέλεκυς» ήταν πολύ μεγαλύτερος από την πραγματική κατανάλωση ρεύματος, δεδομένου ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έκανε μήνες να ελέγξει το ρολόι και έτσι ο λογαριασμός έναντι ερχόταν ιδιαίτερα τσιμπημένος. Αποτέλεσμα αυτού, οι πολίτες να μεταβαίνουν στα κατά τόπους καταστήματα της Επιχείρησης και να διαμαρτύρονται για την κατάσταση που τους υποχρέωνε να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Πάντως, με την εφαρμογή που θα είναι έτοιμη το αμέσως επόμενο διάστημα, η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα αποτρέψει και πιθανές ρευματοκλοπές – δεδομένου ότι θα γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε παρέμβαση.
«Ένεση ρευστότητας» φαίνεται πως φέρνουν όμως οι διακανονισμοί των οφειλών, καθώς από την 1η Οκτωβρίου έχουν πραγματοποιηθεί 140 χιλιάδες ρυθμίσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ε.Τ.», το 9% αφορά πελάτες με οφειλές κάτω των 500 ευρώ. Αντίστοιχα, το 26% αφορά πελάτες με οφειλές 500-1.000 ευρώ, το 39% περιλαμβάνει καταναλωτές με χρέη 1.000 – 3.000 ευρώ και το 30% πολίτες που χρωστούν από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Το παράδοξο φυσικά είναι ότι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές -με χρέη δηλαδή άνω των 10 χιλ. ευρώ- δεν έχουν αλλάξει ρότα, καθώς σε ρύθμιση έχει προχωρήσει μόλις το 5%.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».