Μετά από παραμονή πλέον των δύο ημερών στα λιμάνια της Σούδας, του Ηρακλείου και του Πειραιά, ήρθη η απαγόρευση απόπλου αρχικά από το λιμάνι του Πειραιά και στις 12 από τα λιμάνια Σούδας και Ηρακλείου.
Του ανταποκριτή μας από το flashnews.gr στην Κρήτη
Έτσι τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία των ακτοπλοϊκών εταιρειών ΑΝΕΚ και MINOAN πραγματοποιούν ημερήσια δρομολόγια προκειμένου επιβάτες και πληρώματα να υποδεχτούν το 2020 στην… στεριά.
Ήδη από το λιμάνι του Πειραιά απέπλευσαν το «Κνωσσός Palace» και το «Blue Horizon» για Ηράκλειο και το «Ελ. Βενιζέλος» για Σούδα.
Στις 12 έγινε ο απόπλους του «Blue Galaxy» από Σούδα και των «Φαιστός Palace» και «Κρήτη ΙΙ» από Ηράκλειο.
Πώς θεσπίστηκε η «απαγόρευση απόπλου»
Το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών», λεγόμενο κοινώς απαγορευτικό απόπλου, υπάρχει μόνο στην Ελλάδα και θεσπίστηκε μετά την τραγωδία του οχηματαγωγού «Ηράκλειον» το 1966, που απέπλευσε από Χανιά με άνεμο 9 και πλέον μποφόρ, ακολουθώντας τη μέχρι τότε τακτική του «απόπλου κατά κρίση πλοιάρχου», με αποτέλεσμα στη συνέχεια να υποστεί μετατόπιση φορτίου και να βυθιστεί, με εκατοντάδες νεκρούς.
Το απαγορευτικό όμως αυτό ισχύει κάθε φορά μόνο για επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία υπό ελληνική σημαία. Συνεπώς δεν περιλαμβάνονται φορτηγά πλοία, εμπορικά, ιστιοφόρα, πολεμικά, ιδιωτικά και πάσης φύσεως υπό ξένη σημαία.
Το προστατευτικό αυτό μέτρο επιβάλλεται από τις ελληνικές λιμενικές Αρχές όταν η ΕΜΥ εκδώσει δελτίο θυελλωδών ανέμων ή γενικώς δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων με ανέμους 9 μποφόρ και άνω (ισχύει από τα 8 Μποφόρ για τα μικρότερα πλοία), όχι μόνο για τον λιμένα απόπλου αλλά και για οποιαδήποτε περιοχή που περιλαμβάνεται στη διαδρομή του προς απόπλου πλοίου.
Δείτε εδώ το αφιέρωμα του newsbeast.gr στο ναυάγιο που καθιέρωσε το απαγορευτικό απόπλου στην ελληνική ακτοπλοΐα