Σε εφαρμογή τέθηκε χθες πιλοτικά στο Δήμο Θεσσαλονίκης το σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων ενώ την πρώτη, μόλις, μέρα λειτουργίας του διακινήθηκαν, χρεώθηκαν και διεκπεραιώθηκαν πάνω από χίλια έγγραφα. Από την εφαρμογή του συστήματος εκτιμάται ότι θα υπάρξει ταχύτερη και απόλυτα διαφανής διεκπεραίωση υποθέσεων και μεγάλη εξοικονόμηση σε εργατοώρες, χαρτί, εκτυπωτικά και άλλα αναλώσιμα μέσα. «Έχει υπολογιστεί ότι η οικονομία θα ανέρχεται σε έξι εκατομμύρια ευρώ το χρόνο» είπε κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών, Νίκος Φωτίου. Εκτίμησε, παράλληλα ότι «μόνο ωφέλειες έχει να προσφέρει ένα τέτοιο σύστημα που αργά ή γρήγορα θα το ακολουθήσουν όλοι οι δήμοι της χώρας».
«Εφαρμόζουμε ένα σύστημα δέκα ολόκληρους μήνες από την παράταση που έδωσε η κυβέρνηση μέχρι τον Ιούνιο του 2020, ακριβώς γιατί ήμασταν έτοιμοι και θέλουμε να προετοιμαστεί ο Δήμος. Το σύστημα θα το ολοκληρώσει στην τελική του φάση η νέα διοίκηση» σχολίασε. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι ολοκληρώθηκε σε φάση μελέτης το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την εξυπηρέτηση των πολιτών, το οποίο «κουμπώνει» με το προηγούμενο σύστημα. «Ενώ εκείνο αφορά την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων, αυτό αφορά τη δυνατότητα των πολιτών που συναλλάσσονται με το δήμο να κάνουν συναλλαγές με το δήμο ηλεκτρονικά» πρόσθεσε. Επιπλέον ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη και προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου πληροφοριακού συστήματος που αφορά ειδικά τις οικονομικές υπηρεσίες, ενώ θα συμπεριληφθούν στο σύστημα όσες υπηρεσίες του δήμου δεν είχαν ενταχθεί στην πρώτη φάση.
Ο κ. Φωτίου σημείωσε, επίσης, ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης επελέγη από την Ελληνική Εταιρεία Ανάπτυξης Αυτοδιοίκησης προκειμένου να συμμετέχει πιλοτικά σε μια προγραμματική σύμβαση για την απλούστευση των διαδικασιών διαφορετικών υπηρεσιών που συμμετέχουν στην υλοποίηση ενός έργου. Αυτή, όπως είπε, είναι η τελευταία κίνηση εκσυγχρονισμού και μεταρρύθμισης του δήμου προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησής του, στο πλαίσιο του προγράμματος διοικητικής μεταρρύθμισης που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση και για το οποίο εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσει η νέα κυβέρνηση.
Οι επόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου
Στις 21 ή 22 Αυγούστου θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης με αντικείμενο τον ισολογισμό, όπως ανέφερε η αντιδήμαρχος Οικονομικών ‘Αννα Αγγελίδου. Η ίδια επισήμανε ότι η ακριβής ημερομηνία θα γίνει γνωστή στην επόμενη συνεδρίαση που θα γίνει στις 29 Ιουλίου και στην οποία θα γίνει ο απολογισμός της διοίκησης του απερχόμενου δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη. Νωρίτερα ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Αβαρλής είχε εκφράσει τη διαφωνία του για την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αντικείμενο τον ισολογισμό, καθώς όπως είπε, τις άλλες χρονιές ο ισολογισμός εγκρινόταν τον Οκτώβριο. «Προς τι αυτή η βιασύνη» ρώτησε και ανέφερε ότι ο ίδιος και ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας διαφωνούν με αυτό το θέμα.
Αρχικά ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, ανέφερε ότι μπορεί να καταγραφεί η σχετική διαφωνία, ενώ γνωστοποίησε ακόμη ότι η ορκωμοσία του νέου δημοτικού συμβουλίου θα γίνει στις 26 Αυγούστου και η παράδοση παραλαβή την 1η Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια η κ. Αγγελίδου διευκρίνισε ότι, σύμφωνα με τον νόμο, ο ισολογισμός του Δήμου πρέπει να «περάσει» από οικονομική επιτροπή ως τις 31 Ιουλίου και το πολύ μέχρι 30 Σεπτεμβρίου να περάσει δημοτικό συμβούλιο. «Το περνάμε εμείς γιατί εμείς είμαστε υπόλογοι γι αυτόν τον ισολογισμό», πρόσθεσε.