Ως τη μεγαλύτερη παγίδα θεωρεί τη χλιδή ο Ηλίας Μαμαλάκης. Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στη Real News «το μάρκετινγκ των τελευταίων είκοσι χρόνων μας έβαλε σε ένα παιχνίδι πολυτέλειας και χλιδής, το οποίο και περιττό είναι και σε οδηγεί σε δρόμους άνομους. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια έπιανε ένα νέο παιδί δουλειά σε έναν επιχειρηματικό όμιλο και οι τράπεζες του χορηγούσαν δέκα κάρτες.
Και αγόραζε πέντε κουστούμια επώνυμων μαρκών που κόστιζαν 2.000 ευρώ το ένα, χώρια τα πουκάμισα και τα αξεσουάρ. Και στο τέλος έπαιρνε 1.500 ευρώ μισθό και χρωστούσε 30.000 μόνο για τα ρούχα του.
Αυτό ήταν απαράδεκτο. Η μεγαλύτερη παγίδα του ανθρώπου είναι η χλιδή. Όλοι θέλουν την ετικέτα. Armani, χαρμάνι και ούτω καθεξής. Η εικόνα έχει πολλή μεγάλη δύναμη. Όταν βλέπεις μια πανέμορφη κοπέλα, λεπτή και αεράτη που ισχυρίζεται ότι έχει γίνει κουκλάρα τρώγοντας ένα συγκεκριμένο γιαούρτι, θα το φας κι εσύ για να γίνεις “κούκλαρος”. Αποκλείεται να γλιτώσεις από την υποβολή».
Ο Ηλίας Μαμαλάκης παραλληλίζοντας την μαγειρική με την πολιτική δηλώνει ότι οι πολιτικοί μας είναι ανίκανοι μάγειρες.
«Εδώ στην Ελλάδα έχουμε αποτύχει γιατί ο εκάστοτε αρχιμάγειρας δεν μπορεί να διαλέξει την κυβέρνησή του, δηλαδή τους μαγείρους του με βάση τη δεξιοσύνη τους, αλλά εξυπηρετεί τα δεδουλευμένα και τα δεδομένα μιας άλλης κατάστασης. Και στήνει μία κακή… κουζίνα».