Δεμένα στα λιμάνια όλη της χώρας, θα είναι την Πέμπτη και την Παρασκευή τα πλοία, λόγω της 48ωρης πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης που έχουν εξαγγείλει οι ναυτικοί, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» με το οποίο επέρχονται αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις.
Η απεργιακή κινητοποίηση, που θα ξεκινήσει στις 6.00 τα ξημερώματα της Πέμπτης 31/1 και θα λήξει στις 6 το πρωί του Σαββάτου 2/2, έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα, με την προοπτική κλιμάκωσης.
Σε πολλά λιμάνια της χώρας θα υπάρχουν ομάδες περιφρούρησης, ενώ για αύριο στον Πειραιά έχει προγραμματιστεί προσυγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 6.00 το πρωί και πορεία στις 10.00 στο λιμάνι -στον Αγ. Διονύσιο-, όπου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση διαμαρτυρίας.
Πληροφορίες του ΑΜΠΕ αναφέρουν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με τη μορφή κυλιόμενων 48ωρων, κάτι όμως που θα πρέπει να αποφασίσει σε νέα ψηφοφορία της η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ την Παρασκευή. Οι ναυτικοί δηλώνουν ότι στον αγώνα για τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους έχουν τη στήριξη των αγροτών από πολλές περιοχές της χώρας και προειδοποιούν ότι δεν θα κάνουν πίσω έως ότου δικαιωθούν.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει χαρακτηρίσει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου «αιτία πολέμου» για τη ναυτεργασία, καθώς, όπως αναφέρει, με αυτό επέρχεται μείωση στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, παύει να ισχύει η υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών, ενώ δίνεται η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία και στα σκάφη αναψυχής. Η ΠΝΟ ζητά επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την καταβολή δεδουλευμένων που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς.
Μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το ενδεχόμενο επίταξής τους από την κυβέρνηση, είπαν ότι έχουν δοκιμαστεί από το συγκεκριμένο μέτρο στο παρελθόν, αλλά αυτό που θα πρέπει, όπως είπαν, να γίνει αυτή τη στιγμή, είναι η απόσυρση συγκεκριμένων διατάξεων του πολυνομοσχεδίου. Σημειώνεται ότι την άρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών, που ήταν σε ισχύ εδώ και δύο χρόνια, είχε αποφασίσει το Νοέμβριο του 2012 ο πρωθυπουργός Κ. Σαμαράς, έπειτα από εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.
«Μοναδικός στόχος της κυβέρνησης, είναι να θυσιάζει τους ναυτεργάτες στο βωμό του κέρδους των εφοπλιστών, αποδεικνύοντας ότι, όταν μιλάει και χύνει κροκοδείλια δάκρυα για την “Ελληνική Ναυτιλία”, εννοεί μόνο τα πιο ακραία και αναχρονιστικά εφοπλιστικά συμφέροντα, που θέλουν να απασχολούν όσο γίνεται λιγότερους ναυτικούς», τονίζει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει ότι «η κυβέρνηση δεν διστάζει να καταδικάσει σε απομόνωση -ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες- πολλά νησιά, καταργώντας την υποχρεωτική 10μηνη απασχόληση του πλοίου».
Εξ άλλου, σε σημερινή της ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει πως «με το σχέδιο νόμου καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες με αποτέλεσμα η ανεργία να εκτιναχθεί σε υψηλότερα ακόμη επίπεδα και τα ασφαλιστικά τους ταμεία να οδηγούνται με βεβαιότητα σε οικονομική κατάρρευση και χρεοκοπία».
Το πολυνομοσχέδιο έχει δοθεί ήδη στα κόμματα της συγκυβέρνησης που, σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμα δεν έχουν διατυπώσει τις παρατηρήσεις τους, προκειμένου αυτό να κατατεθεί στη Βουλή.