Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τους Έλληνες για την υπερ-εμπορευματοποίηση των Χριστουγέννων, επισημαίνει το περιοδικό Economist, διαπιστώνοντας ότι το κέντρο της Αθήνας δεν έχει τίποτα από τη χριστουγεννιάτικη λάμψη που θα συναντήσει κανείς στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Το Economist αναφέρει, μάλιστα, με μία δόση πικρού χιούμορ, ότι «Το”Ενοικιάζεται” είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα λιανικής στην Ελλάδα», σχολιάζοντας τα δεκάδες ξενοίκιαστα καταστήματα στο άλλοτε ζωντανό εμπορικό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας.
Στο δημοσίευμα παρατίθενται τα απαισιόδοξα στοιχεία για την ιδιωτική κατανάλωση στην Ελλάδα, η οποία έχει συρρικνωθεί κατά το ένα πέμπτο από το 2008, ενώ γίνεται αναφορά στις διαμαρτυρίες και τις διαδηλώσεις, οι οποίες πλήττουν περαιτέρω την κατάσταση αφού γίνονται η αφορμή να απομονώνεται το κέντρο της πόλης.
«Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα από τη γιορτή των Χριστουγέννων», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας πωλητής λουλουδιών στην περιοχή του Κολωνακίου.
Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι η κρίση δεν επηρεάζει όλους τους τομείς του λιανεμπορίου καθώς τα εμπορικά κέντρα τα πηγαίνουν καλύτερα από τα μικρότερα καταστήματα. Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις ανδρικών ρούχων έχουν καταρρεύσει, η εικόνα στα γυναικεία είναι λίγο καλύτερη, ενώ τα παιδικά εμφανίζουν τις λιγότερο αρνητικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με το Economist, η κρίση πλήττει περισσότερο τα ξένα brands, από ότι τα ελληνικά, ενώ συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη το λιανεμπόριο στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένο.