Ένα τεράστιο έργο επέκτασης της νότιας πλευράς του λιμανιού του Πειραιά, που θα εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο, μήκους άνω των 350 μ. και ύψους έως και 40 μ., βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης. Η σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που εκπόνησε ο ΟΛΠ, πήρε τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Το ΚΑΣ ασχολήθηκε με τις επιπτώσεις του έργου στα μνημεία του Κονώνειου Τείχους και στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, που θα γειτνιάζει με τις σχεδιαζόμενες προβλήτες.
Τα μέλη του Συμβουλίου έδωσαν το πράσινο φως στη μελέτη, αλλά κατά πλειοψηφία, καθώς υπήρξαν κάποιοι προβληματισμοί ως προς μέγεθος του έργου που μπορεί να «εξαφανίσει» το ταφικό μνημείο.
Μέσα στους όρους της γνωμοδότησης τέθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας «μεταφοράς» των προβλητών κατά περίπου 100 μέτρα από το ταφικό μνημείο -και όχι 50 όπως όριζε η μελέτη-, καθώς και η ανάδειξη και προστασία των περίπου 450 μ. από το Κονώνειο Τείχος που σώζεται στην περιοχή.
Το έργο, ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, θα έχει κόστος 230 εκ. ευρώ. Θα αποτελείται από τέσσερις βραχίονες και τρεις λιμενολεκάνες, οι οποίες θα δίνουν θέση συνολικά σε 6 κρουαζιερόπλοια. Το βάθος της θάλασσας στην περιοχή είναι 65 μ. και για την κατασκευή των προβλητών θα χρειαστούν 7,5 εκατομμύρια κυβικά επιχώσεων. Κάθε προβλήτα θα έχει μήκος 300 μ., εκτός από την τελευταία -η οποία θα εκτείνεται προς στην ανοιχτή θάλασσα-, που θα έχει μήκος 400 μ.
Επιπλέον, θα κατασκευαστεί ένα κτίριο συνολικού εμβαδού 24.000 τ. μ. που θα στεγάζει την υπηρεσία τελωνείου, έναν χώρο επισκεπτών και duty free καταστήματα, καθώς και μια περιφερειακή οδός, παράλληλη της υφιστάμενης, μήκους 700 μ. και πλάτους 15 μ. (με τέσσερις λωρίδες) για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Στην περιοχή των προβλητών θα δημιουργηθεί και χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.