Κενά στον τρόπο της φύλαξης των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς ενδέχεται να υποκρύπτουν τα συχνά περιστατικά βίας και επιθέσεων που έχουν συμβεί τους τελευταίους οκτώ μήνες στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, το μετρό και το τραμ.
Οι επιβάτες ανησυχούν, οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «τρύπα» στη φύλαξη των σταθμών, ενώ τον προβληματισμό τους δεν κρύβουν και στελέχη της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τα οποία, πάντως, επισημαίνουν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορεί να αποτελούν μια μικρογραφία της Αθήνας και στο ζήτημα της αύξησης της εγκληματικότητας αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ πιο ασφαλή από τους δρόμους της πόλης.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι το φαινόμενο προκαλεί ανησυχία, καθώς με τα τρία μέσα διακινούνται καθημερινά περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες, εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι μισοί προτιμούν το μετρό, περίπου 40% τον ηλεκτρικό, ενώ ένα 10% μετακινείται με το τραμ.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ βρίσκεται ήδη εδώ και καιρό σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να βρεθεί μια λύση στο ζήτημα. Παράλληλα, όπως αναφέρει το Έθνος, έχει ήδη ζητήσει από την ΕΛ.ΑΣ. την ενίσχυση της φύλαξης με περισσότερους ειδικούς φρουρούς, κάτι το οποίο ωστόσο θεωρείται μάλλον ανέφικτο αυτήν την περίοδο.
Την ίδια στιγμή οι υπάλληλοι ιδιωτικών εταιρειών security, που έχουν κάνει συμβάσεις για τη φύλαξη των σταθμών, έχουν περιορισμένες αρμοδιότητες, ενώ δεν διαθέτουν και τα μέσα αντιμετώπισης όλων των περιστατικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, σήμερα στο μετρό, στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και στο τραμ απασχολούνται περίπου 120 άτομα από ιδιωτικές εταιρείες security και 40 ειδικοί φρουροί, τους οποίους έχει παραχωρήσει η Αστυνομία.
Ωστόσο τα περιστατικά βίας φαίνεται να παρουσιάζουν αυξητική τάση, ιδιαίτερα μετά τον περασμένο Φεβρουάριο, οπότε και υπάλληλος του μετρό εντόπισε σακούλα με βόμβα ανάμεσα σε δύο καθίσματα συρμού στον σταθμό του Αιγάλεω, η οποία ευτυχώς δεν είχε εκραγεί λόγω κακής συνδεσμολογίας.