Την πόρτα των ελληνικών αρχών ετοιμάζονται να κτυπήσουν σιδηροδρομικές επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό να ενημερωθούν για το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί αφορά στο υφιστάμενο δίκτυο, αλλά και σε σχέδια επέκτασης του σιδηροδρόμου που έχουν κατά καιρούς εκπονηθεί αλλά δεν έχουν προχωρήσει.
Σημειώνεται πως βάσει του μνημονίου η Κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη μέχρι τα τέλη Ιουνίου να θεσπίσει τις διαδικασίες έκδοσης αδειών και αποφάσεων που επηρεάζουν την άνευ διακρίσεων πρόσβαση σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της ΕΕ στις ελληνικές σιδηροδρομικές υποδομές.
Μάλιστα, μέχρι τα τέλη του 2012 η Κυβέρνηση θα πρέπει να θεσπίσει ανεξάρτητες αναθέτουσες αρχές επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών, που να μπορούν να διενεργούν ανοιχτούς διαγωνισμούς. Έτσι, οι συμβάσεις που θα συνάπτονται το 2014 ή αργότερα θα κατακυρώνονται γενικώς με ανοιχτό διαγωνισμό.
Μέχρι τον Δεκέμβριο 2012 τα δικαιολογητικά για την προκήρυξη της πρώτης δέσμης υπηρεσιών θα πρέπει να είναι έτοιμα, να έχουν θεσπιστεί γενικοί κανόνες για τις τιμές των εισιτηρίων και να έχει ληφθεί απόφαση για την παροχή τροχαίου υλικού.
Στο πλαίσιο αυτό, το τροχαίο υλικό που δεν χρειάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να μεταβιβαστεί σε φορέα που θα το μισθώνει υπό αγοραίες προϋποθέσεις σε πρόσωπα που περιλαμβάνουν τους νικητές των εν λόγω διαγωνισμών.