Η Ελλάδα αρχίζει να μοιάζει με την Κίνα στα ποδήλατα, που αρχίζουν να αγοράζουν οι Έλληνες, όχι μόνο για «άσκηση», αλλά και για να πηγαίνουν στις δουλειές τους. Η φτώχεια ευνοεί της… ορθοπεταλιές και καθώς φαίνεται ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έχουν αρχίσει να αποκτούν ποδηλατική συνείδηση.
Αυτό σημειώνει σήμερα η εφημερίδα «Κυριακάτικη Δημοκρατία», προσθέτοντας ότι την ώρα που οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώνουν αρνητικό ρεκόρ τριαντακονταετίας, οι εταιρίες εμπορίας ποδηλάτων κάνουν πάρτι, αφού τα τρία τελευταία χρόνια ο τζίρος τους καταγράφει αύξηση έως 30%.
Ενδεικτικό της αυξημένης ζήτησης είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του 2011 άνοιξαν πολλά νέα ποδηλατάδικα στην Αθήνα, ενώ δραστηριοποιούνται και 80 ποδηλατικές ομάδες.
Όσον αφορά τις πωλήσεις στο σύνολο της χώρας, σχολιάζει το δημοσίευμα, τον προηγούμενο χρόνο εμφάνισαν άνοδο κατά 20%-25% σε σχέση με το 2010, ενώ το 2010 ήταν αυξημένες 10% έναντι του 2009.
Εξάλλου, ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, που δραστηριοποιείται στον χώρο του ποδηλάτου επιχειρηματικά, αναφέρει ότι το 2011 ήταν χρονιά- αποκάλυψη για την αγορά των ποδηλάτων, καθώς οι πωλήσεις παρουσίασαν άνοδο 22%. «Ήταν η καλύτερη επίδοση από το 1996 που δραστηριοποιούμαι στον κλάδο», προσθέτει.
Πάντως, το πρώτο τρίμηνο του 2012 λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και φυσικά της γενικότερης οικονομικής ανασφάλειας ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων παρουσίασε… κούραση. Παρόλα αυτά, ας σημειωθεί ότι στην Ελλάδα σήμερα κυκλοφορούν 350.000 ποδήλατα, τα οποία χρησιμοποιούνται καθημερινά.
Όσο για το κόστος, οι περισσότεροι Έλληνες ποδηλάτες διαθέτουν περίπου 100 έως 300 ευρώ για το καινούριο τους όχημα.