Σημαντικά έχει μειωθεί ο τζίρος των καταστημάτων την θερινή περίοδο παρά τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν και το 80%.

Η οικονομική κρίση και το κλίμα ανασφάλειας που επικρατεί έχει κάνει διστακτικό τον καταναλωτή στις αγορές του.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής η μείωση του τζίρου σε ποσοστό έως και 25% σε ορισμένες περιοχές τις χώρας. Σε κάποιες άλλες όμως παρουσιάζονται σημάδια βελτίωσης και η αγοραστική τους κίνηση έχει αυξηθεί.

Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις των εμπορικών επιμελητηρίων, η μεγαλύτερη πτώση του τζίρου καταγράφεται στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη, ενώ η μεγαλύτερη άνοδος του τζίρου στα καταστήματα παρατηρείτε στην Κρήτη και ειδικότερα στο Ηράκλειο, όπως επίσης και στην Πάτρα.

Συγκεκριμένα στην Αθήνα παρουσιάστηκε πτώση του τζίρου 15%-20%,στον Πειραιάς διαπιστώθηκε μείωση του τζίρου σε ένδυση-υπόδηση άνω του 20% και στην Θεσσαλονίκη έφτασε 15%-25% η πτώση.

Από την άλλη ανοδική τάση της τάξεως του 5% με 8% παρουσιάστηκε στην Πάτρα και στο Ηράκλειο της Κρήτης 10% – 15%.

Σε ότι αφορά τον τρόπο πληρωμής των καταναλωτών ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, αναφέρει πως η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι μειωμένη, αφού υποχώρησε στο 10% των αγορών. Η πλειοψηφία των καταναλωτών χρησιμοποιεί πλέον μετρητά καθώς οι περισσότερες πιστωτικές κάρτες είναι υπερχρεωμένες.