Σε ένα ακόμα βήμα για την εξυπηρέτηση του δημότη προχωρά η Δημοτική Αρχή Ηρακλείου με την εισαγωγή στην οικονομική υπηρεσία της συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών, γράφει το cretalive.gr, που μπορεί να εφαρμόζεται από εδώ και στο εξής. Η διαδικασία είναι απλή:
1.Εγγραφή του χρήστη στο site του Δήμου
Ο χρήστης «επισκέπτεται» τη σελίδα του Δήμου, heraklion.gr, και μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (e-υπηρεσίες, e-πληρωμές) εγγράφεται στην Πύλη του Δήμου (Εισαγωγή των στοιχείων του αναλυτικά : όνομα, Α.Φ.Μ., δ/νση, τηλ., κωδικό πρόσβασης κ.α.).
2.Πιστοποίηση της ταυτότητας του χρήστη
Ο δημότης για μία και μόνο φορά (την πρώτη) επισκέπτεται την οικονομική υπηρεσία του Δήμου, όπου με την επίδειξη της ταυτότητάς του, γίνεται από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας, ο έλεγχος της εγγραφής του και η σύνδεση της με την οικονομική του καρτέλα.
3.Εξαγωγή χρεώσεων στο internet
Σε 24 ώρες από την πιστοποίηση της ταυτότητας του χρήστη, ενεργοποιείται ο λογαριασμός του και στο εξής ο δημότης έχει τη δυνατότητα μέσω διαδικτύου, να ενημερωθεί για όλες τις βεβαιωμένες οφειλές του προς το Δήμο Ηρακλείου, οι οποίες προέρχονται από κάθε είδους Δημοτικά Τέλη και Πρόστιμα, (Κοινόχρηστοι Χώροι, ΤΑΠ, Δημοτικά Τέλη, Τέλη Παρεπιδημούντων, Κλήσεις, κ.α) με πλήρη ανάλυση των αρχικά βεβαιωμένων ποσών και ακριβή υπολογισμό των προβλεπόμενων προσαυξήσεων.
Mπορεί επίσης να εκτυπώσει την καρτέλα του με διάφορα κριτήρια, συγκεντρωτικά και αναλυτικά και ακόμα να πληρώσει το σύνολο αυτών των οφειλών, είτε στην τράπεζα, είτε με χρήση της πιστωτικής του κάρτας.