Την επίσπευση των εργασιών για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό των συνεπειών που έχει προκαλέσει η βύθιση του έμφορτου με καύσιμα δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, έχουν ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες ώρες από την αρμόδια εταιρεία για τη διαχείριση του ναυαγίου, οι αρμόδιες λιμενικές αρχές, ενώ για την υπόθεση ενημερώνεται διαρκώς η προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά.
Σημειώνεται ότι η δικογραφία της υπόθεσης έχει ήδη ανατεθεί σε τακτικό ανακριτή, ενώ η διαδικασία καθυστέρησης για δύο ημέρες που υπήρξε στην απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» προκάλεσε την αντίδραση των αρχών.
Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ήδη το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά επέδωσε σήμερα σχετικό έγγραφο προς τον εκπρόσωπο της εταιρείας «Σπανόπουλος», ότι η απάντληση των καυσίμων από το δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» θα συνεχιστεί από το πετρελαιοφόρο «Aegean breeze 1».
Το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο βρίσκεται ήδη στο σημείο του ναυαγίου.
Την απάντληση των καυσίμων διεκδικούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, και άλλη εταιρεία με το πλοίο «siros».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο πλοία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες και η μία έχει αιτηθεί να απαντλήσει το πετρέλαιο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα και η άλλη ως φορτίο.
Ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» Θ.Κουντούρης προσήλθε σήμερα στην εισαγγελία Πειραιά προκειμένου, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος στους δημοσιογράφους, να καταθέσει στοιχεία που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.
Την ίδια ώρα, η πορεία των εργασιών απορρύπανσης στον Σαρωνικό κόλπο συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Συνολικά διακόσια ενενήντα επτά άτομα εργάζονται από την ιδιωτική εταιρεία στις εργασίες απορρύπανσης, αλλά και δεκάδες εθελοντές.
Σύμφωνα με τη σημερινή ενημέρωση από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή στη Σαλαμίνα, δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών.
Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται θαλάσσια επιφανειακή ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.
Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη, όπου επιχειρεί συνεργείο δώδεκα ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.
Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού επιχειρεί συνεργείο συνολικά τριάντα τριών ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, πλυστικό μηχάνημα και αντλία.
Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Eπιχειρεί συνεργείο συνολικά σαράντα επτά ατόμων της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.
Στην εγκατάσταση «Αστέρας Γλυφάδας» επιχειρεί συνεργείο σαράντα δύο ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από τρεις αντλίες και τρία βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά σκάφη του λιμενικού και της αναδόχου εταιρείας.
Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μεγάλο και Μικρό Καβούρι συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού των ακτών από συνεργεία του οικείου δήμου. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση, όπως και στην περιοχή του Λαγονησίου.
Σημειώνεται ότι τα μέσα που επιχειρούν είναι έξι αντιρρυπαντικά σκάφη του λιμενικού και έξι ιδιωτικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας που εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής.