Λιγότερες «επιδρομές» στα εμπορικά καταστήματα και στροφή στην … μπίρα και στις νυχτερινές εξορμήσεις, περιλαμβάνει η εορταστική ατζέντα των νέων, όπως δείχνει έρευνα που σκιαγραφεί τις συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα.
Σημαντική είναι και η διάσταση του ψυχολογικού παράγοντα της έρευνας, που εκπόνησε το Mediterranean College, αφού το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν βιώνει το χριστουγεννιάτικο κλίμα, λόγω της μειωμένης του διάθεσης και το 62% νιώθει την ένταση της κρίσης να επηρεάζει το οικογενειακό τους περιβάλλον.
Η έρευνα, με δείγμα 750 νέους, ηλικίας 15 έως 24 ετών, από τις περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά και της Γλυφάδας, έδειξε ότι το 93% των νέων θα αλλάξει φέτος τις χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές του συνήθειες, προκειμένου να μειώσει γενικότερα τα έξοδά του κατά την εορταστική περίοδο.
Ειδικότερα το 91 % θα μειώσει τις δαπάνες του για είδη ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, αξεσουάρ, κινητή τηλεφωνία και αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή, ενώ το 69% θα μειώσει τις δαπάνες του για κατανάλωση αλκοόλ κατά τις εορταστικές εξόδους, με το 35% να στρέφεται προς την μπίρα, λόγω της χαμηλότερης τιμής της, παράγοντας που φαίνεται να επηρεάζει και την αυξανόμενη προτίμηση στο κρασί (24%).
Το 87% των νέων που πήραν μέρος στην έρευνα δήλωσε πως έχει μειωθεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημά του, το 85% ότι είναι αποφασισμένο να αναζητήσει, συστηματικά, προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσει φθηνές αγορές κατά την εορταστική περίοδο και το 76% πως δεν προτίθεται να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι ενόψει των εορτών.
Το 86% των νέων θα περικόψει τις δαπάνες του για διασκέδαση και έξοδο κατά την εορταστική περίοδο. Το 40% θα πραγματοποιήσει το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν εντός της οικογενειακής εστίας, το 34% σε σπίτια φίλων και το 26% θα το συνδυάσει με κάποια έξοδο.
Στις τρεις κυρίαρχες προτιμήσεις του 26% που δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει κάποια έξοδο ενόψει του χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν, καταγράφονται η ταβέρνα (33%), το κλαμπ (27%) ή «κάποια πίστα» (11%).