Τρία βραβεία και 14 επαίνους απονέμει η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Monumenta» στις συμμετοχές του διαγωνισμού φωτογραφίας που προκήρυξε με θέμα «Κτίρια σε κίνδυνο στην Ελλάδα».

Το πρώτο βραβείο απονέμεται στον Αχιλλέα Πλιάκο για τις φωτογραφίες με θέμα το Θειωρυχείο της Μήλου, το δεύτερο βραβείο στον Γιώργο Κυβερνήτη για τις φωτογραφίες με θέμα τον Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό και το τρίτο βραβείο στην Ελένη Ζωγραφίνη για τις φωτογραφίες με θέμα τις προσφυγικές πολυκατοικίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.

2
Πρώτο βραβείο

Οι έπαινοι δόθηκαν στους Μάριο Άντρικ (Κονάκι του Δερβέναγα επί της εθνικής οδού Τρικάλων- Πύλης), Κυριακή Αρκουλή (Ξενία Καρτερού στο Ηράκλειο Κρήτης), Ευσταθία Ασημάκη (Πύργος Λεβίδη στο δήμο Παλλήνης), Ιωάννη Καλαμιώτη (εργοστάσιο «Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χαρτοποιίας» στο Αίγιο), Βασίλη Καϋμενάκη (Αλευροβιομηχανία SAMICA Ρόδου), Δανάη Κολιού (Στρατιωτικό Αρτοποιείο στο Γουδί), Αντιγόνη Κολοβέντζου (εργοστάσιο Κρόνος στην Ελευσίνα), Ιωάννη Λαχανή (οικία στην Παρακοπή Σύρου), Νικόλαο Νικολετάκη (Λιπάσματα Δραπετσώνας), Σπυριδούλα Πυρπυλή (Καπνικός Σταθμός Έρευνας Αγρινίου), Βαγγέλη Πυρπυλή (σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου Αιτωλοακαρνανίας), Παναγιώτη Στεφανόπουλο (Βίλα Λεονταρίτη στον Πύργο Ηλείας), Χριστίνα Σωτηροπούλου (κτίριο ΕΠΟΝ στους Αμπελόκηπους) και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Στυλίδας για τη νεοκλασική οικία στη Στυλίδα.

1
Δεύτερο βραβείο

Την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτέλεσαν η εικαστικός-φωτογράφος Γιάννα Ανδρεάδη, η αρχαιολόγος Ειρήνη Γρατσία, ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππίδης, ο φωτογράφος Στέργιος Καραβάτος και ο φωτογράφος Τζεφ Βάντερπουλ. Στο διαγωνισμό υπεβλήθησαν 325 συμμετοχές. Οι φωτογραφίες αφορούσαν σε 263 κτίρια κάθε χρήσης, διαφόρων χρονικών περιόδων του 19ου και 20ου αιώνα, στην πλειοψηφία τους σε μεγάλη εγκατάλειψη και κακή κατάσταση διατήρησης.

3
Τρίτο βραβείο

Στόχος της Monumenta, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι ο διαγωνισμός και η έκθεση φωτογραφίας που θα ακολουθήσει με όλες τις συμμετοχές να αναδείξουν τα αίτια της εγκατάλειψης και να ενεργοποιήσουν φορείς και πολίτες για τη διάσωση του αρχιτεκτονικού πλούτου.