Το γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες η απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης σχετικά με το σχέδιο ένταξης των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα που δρομολογείται από το υπουργείο Παιδείας.
«Αποφασίστηκε ομόφωνα η μη ένταξη – τοποθέτηση των παιδιών των προσφύγων στο χώρο του σχολείου μας. Σε αντίθετη περίπτωση θα προβούμε σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης τόνισε ότι: «Είναι ακατανόητη αυτή η συμπεριφορά. Είναι σε αντίθεση με τη συμπεριφορά αγάπης, αλληλεγγύης, κατανόησης από τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων -γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών- στη χώρα μας. Τέτοια φαινόμενα πράγματι δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά».
«Εμείς έχουμε πάρει όλα τα μέτρα,. Τα παιδάκια, τα προσφυγόπουλα θα πάνε το απόγευμα σε τάξεις υποδοχής, θα είναι εμβολιασμένα, θα έχουν τους δασκάλους τους. Θέλουμε να παίξουν με τα παιδιά, τα Ελληνοπούλα σιγά σιγά και αργότερα θα ενταχθούν στις σχολικές αίθουσες. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο αρνούνται οι γονείς τα παιδιά αυτά στον χώρο -όχι στις τάξεις μαζί με τα παιδιά τους- του σχολείου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Πώς θα μπούνε τα προσφυγόπουλα στα σχολεία
Τα προσφυγόπουλα θα ενταχθούν στα σχολεία με τάξεις υποδοχής, ενισχυτικά τμήματα, αλλά και κοινά μαθήματα με όλους τους μαθητές των κανονικών πρωινών τάξεων .
Στόχος της σχετικής απόφασης του υπουργείου Παιδείας, που ορίζει τη λειτουργία των αναγκαίων εκπαιδευτικών δομών εντός Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), είναι η ένταξη στο ελληνικό σχολείο για τα προσφυγόπουλα μέσα από την εκμάθηση των ελληνικών ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Για παιδιά 4 ώς 7 ετών προβλέπονται δομές εντός των καταυλισμών.
Το σχήμα για τη διδακτική υποστήριξη των προσφύγων
- Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) Ι ΖΕΠ (για 1 έτος κατ’ ελάχιστον, σε τουλάχιστον 9 μαθητές/τμήμα με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής).
- Εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών, συν παρακολούθηση στην κανονική τάξη Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών, Μουσικής Αγωγής, Ξένης Γλώσσας ή και άλλου μαθήματος, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) ΙΙ ΖΕΠ (ώς 3 διδακτικά έτη, σε τουλάχιστον 9 μαθητές/μαθητές με μέτριο επίπεδο ελληνομάθειας).
- Υποστήριξη στην ελληνική γλώσσα ή και σε περισσότερα μαθήματα, είτε εντός της κανονικής τάξης με παράλληλη διδασκαλία (δεύτερος εκπαιδευτικός στην τάξη), είτε εκτός κανονικής τάξης.
- Εκτός σχολικού ωραρίου ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα ΖΕΠ (για 3-8 μαθητές/τμήμα, ώς 10 ώρες/βδομάδα).
- Αφορά Ρομά, Αλλοδαπούς, Παλιννοστούντες, Πρόσφυγες, προερχόμενους από Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες με γλωσσικές δυσκολίες κατά την ένταξή τους στην «κανονική» τάξη.
- Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων ΖΕΠ (για 10-20 μαθητές/τμήμα, τουλάχιστον για 1 διδακτικό έτος, ώρες 14.00-18.00, στις Δ/νσεις πρωτοβάθμιας της χώρας στα όρια των οποίων υπάρχουν και λειτουργούν χώροι φιλοξενίας προσφύγων).
- Εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα θα καθοριστεί ύστερα από πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Για τη φοίτηση των μαθητών στις τάξεις υποδοχής απαιτούνται:
- Διεξαγωγή διαπιστωτικών τεστ, με τα οποία ανιχνεύεται το επίπεδο ελληνομάθειας του μαθητή (προτείνεται να γίνονται και στο μέσον του δεύτερου τριμήνου).
- Ενυπόγραφη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ότι επιθυμεί να παρακολουθήσει το παιδί του.
- Απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων για την φοίτηση των μαθητών.
- Ο Σύλλογος των Διδασκόντων, υπό την καθοδήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου, καταρτίζει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΤΥ ΖΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη και την εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στις τάξεις αυτές.
- Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τάξεων αυτών υποβάλλεται για έγκριση και θεώρηση στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.