Με κάθε μέσο εγκαταλείπουν την πόλη οι Αθηναίοι και πολλοί είναι εκείνοι
που επιλέγουν το αεροπλάνο για να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους. Με αφορμή την ταλαιπωρία που υπέστησαν τις τελευταίες μέρες οι ταξιδιώτες από τη «λευκή» απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητας της Ζωής, τονίζει:
Αν έχετε εισιτήριο, φτάστε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήστε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και για λόγους ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα :
Αποζημίωσης από 250 ευρώ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή
Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
Διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματος και αναψυκτικού.
Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:
Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη
Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
Γεύματα και αναψυκτικά
Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο από 2 ώρες (για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ), 3 ώρες (από 1.500 μέχρι 3.500 χλμ) ή 4 ώρες για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε έχετε δικαίωμα:
Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά
Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:
Αποζημίωση 36,38 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.
Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει
Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:
Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή
Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε:
– στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 210-89 16000) και στα γραφεία της σε κάθε αεροδρόμιο,
-στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642
e-mail: [email protected]
-στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., τηλ. 210-330 44 44, φαξ 210-33 00 591, e-mail : [email protected]