Αύξηση 36% σε ερωτήσεις που αφορούν τον τουρισμό για τιμές και υπηρεσίες από την 1η Ιανουαρίου 2011 έως 18 Αυγούστου 2011, κατέγραψε το κέντρο καταγγελιών του ΙΝΚΑ.
Συγκεκριμένα έγιναν 9.262 καταγγελίες στην Υπηρεσία Προστασίας Τουριστών της συγκεκριμένης οργάνωσης καταναλωτών.
Όπως επισημαίνει το ΙΝΚΑ το πρόβλημα του Ελληνικού τουρισμού είναι η επικυριαρχία της μετριότητας στα προσφερόμενα προϊόντα-υπηρεσίες, που αφήνει μία γεύση μη ικανοποίησης.
Επίσης αναφέρει ότι από τις έρευνες τιμών που έχει πραγματοποιήσει προκύπτει ότι το κόστος ζωής στις ημιαστικές περιοχές είναι τουλάχιστον κατά 18% υψηλότερο από τις αντίστοιχες πρωτεύουσες νομών, ενώ στις αμιγώς τουριστικές περιοχές, ιδιαίτερα κατά την περίοδο αιχμής, οι τιμές παρουσιάζουν αποκλίσεις 25-38%.
Όπως σημειώνει το ΙΝΚΑ, μαζί με τους τουρίστες, οι οποίοι πληρώνουν για τις διακοπές τους συχνά παράλογα υψηλές τιμές, πληρώνουν και οι ντόπιοι σε όλη τη διάρκεια του χρόνου ένα διαφοροποιημένο προς το πολύ υψηλότερο, κόστος ζωής και όλο και χαμηλότερα ως προς την ποιότητα και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.