Σαντορίνη, Σκόπελος, Κρήτη, Ρόδος, Μύκονος: είναι η πεντάδα των ελληνικών νησιών που αποτελούν, σύμφωνα με δημοσιεύματα και αφιερώματα στον ξένο Τύπο, τη βιτρίνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Και δεν είναι η μόνη ελληνική ατραξιόν που προσελκύει τα βλέμματα των ξένων. Το αρχαιοελληνικό στυλ έχει γίνει μόδα στις διεθνείς πασαρέλες, ενώ τα ελληνικά πιάτα μαγειρεύονται σε όλο και περισσότερες κουζίνες στον κόσμο.
Λίγο πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, δεκάδες είναι τα δημοσιεύματα στις ξένες εφημερίδες και τα περιοδικά που προτείνουν στους αναγνώστες τους διακοπές στην Ελλάδα. Άλλωστε, σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης βρετανικής έρευνας για το κόστος των διακοπών, η χώρα μας έχει ρίξει τις τιμές της κατά τουλάχιστον 10%. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το αφιέρωμα της βρετανικής «Telegraph», η οποία προτείνει ελληνικές διακοπές για όλα τα γούστα.
Στα σοκάκια των ελληνικών νησιών πάντως, θα περπατήσουν φέτος περισσότεροι Ελβετοί, καθώς σε δημοσίευμα της ελβετικής εφημερίδας «Tribune de Geneve» η χώρα μας καταλαμβάνει την πρώτη θέση στη λίστα με τις προτιμήσεις των Ελβετών.
Η ελληνική κουζίνα και η μεσογειακή διατροφή καταλαμβάνουν ψηλές θέσεις στις προτιμήσεις των Αμερικανών, που προβάλλουν τον πολιτισμό, τους προορισμούς και τις γεύσεις της ελληνικής κουζίνας μέσα από την εκπομπή «Cooking Odyssey». Η εκπομπή μεταδίδεται από το κρατικό κανάλι PBS και κάθε φορά αποσπά υψηλή τηλεθέαση.
«Επιλέξτε ελληνικό φαγητό» προτρέπουν και οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, οι οποίοι επισημαίνουν πως δεν αρκεί η αντηλιακή κρέμα κατά της βλαβερής ακτινοβολίας του ήλιου, αλλά απαιτείται και η κατανάλωση ψαριών, φρούτων λαχανικών και ελαιόλαδου.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», δεν είναι λίγες οι φορές που διάσημες ηθοποιοί και τραγουδίστριες επιλέγουν να ντυθούν … α λα ελληνικά, ακόμη και στο κόκκινο χαλί. Η Τζένιφερ Λόπεζ, η Σαρλίν Θερόν και η Κιμ Καρντάσιαν, «έπαιξαν» για λίγο τις Ελληνίδες με τουαλέτες Grecian shic.