Οργανωμένο διάβασμα, επαναλήψεις και περιορισμό του άγχους συνιστούν καθηγητές, φροντιστές και βαθμολογητές για τους μαθητές, που την Πέμπτη, 12 Μαΐου, ρίχνονται στη μάχη των εξετάσεων.
Σημαντικό βήμα που θα πρέπει να κάνουν οι μαθητές είναι να αξιοποιήσουν το διάβασμά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να αποδώσουν το μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους στις εξετάσεις.
Όπως τονίζει η φιλόλογος Πωλίνα Τσιαμπούση, ο έφηβος αν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους έχει μελετήσει κανονικά τα μαθήματα του δεν θα έχει πρόβλημα. Σε περίπτωση όμως που παρουσιάζει κενά στη μελέτη του, τότε θα πρέπει να ρίξει βάρος στα κεφάλαια που έχει επιλέξει ο καθηγητής του μαθήματος.
Επιπλέον οι μαθητές θα πρέπει να ξεκινήσουν την ενασχόλησή τους με ένα μάθημα, προσπαθώντας πρώτα να πάρουν μία γενική εικόνα από αυτό. Να ξεφυλλίσουν το βιβλίο, να διαβάσουν τους τίτλους και τις λέξεις που είναι τυπωμένες με έντονα γράμματα, να κοιτάξουν τις εικόνες, τα διαγράμματα ή τους τύπους. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές αντιλαμβάνονται τι θα προσπαθήσουν να καταλάβουν αναλυτικά.
Ταυτόχρονα θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να είναι ψύχραιμοι, να καταπολεμήσουν το όποιο άγχος και να περιοριστούν σε επαναλήψεις, χωρίς όμως επίπονο διάβασμα.
«Τέρμα τα ξενύχτια και η επιμονή», επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί και προσθέτουν: «Το μυαλό πρέπει να είναι καθαρό και αν έχει προηγηθεί σωστό, μεθοδευμένο και πλήρες διάβασμα όλα θα λειτουργήσουν σωστά με “καθαρό” κεφάλι τη στιγμή της εξέτασης».
Ο πρώτος κανόνας όπως λένε όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι πριν αρχίσουν να γράφουν να είναι βέβαιοι ότι έχουν κατανοήσει πολύ καλά τι ζητάει η άσκηση, η ερώτηση ή το θέμα. Να μη βιάζονται, αλλά να οργανώνουν το χρόνο που έχουν όσο μπορούν καλύτερα. Κι αυτά επιτυγχάνονται με ψυχραιμία, χωρίς πανικό και άγχος. Ο ύπνος και η διατροφή παίζουν σημαντικότατο ρόλο για την απόδοση του μαθητή. Ενός μαθητή που θέλει να έχει σε ενάργεια τη μνήμη του.