Στην «καρδιά» της πρωτεύουσας, την οδό Σταδίου, οι δρόμοι έχουν… νεκρώσει. Η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα έχει μειωθεί δραματικά. Και οι καταστηματάρχες, οι ελάχιστοι δηλαδή που έχουν απομείνει, ζητούν βοήθεια για να σώσουν τις επιχειρήσεις τους.
Σε έναν δρόμο που θεωρείτο -μέχρι πριν λίγο καιρό τουλάχιστον- ένας από τους πιο εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας, τα μαγαζιά κλείνουν το ένα μετά το άλλο με ταχείς ρυθμούς. Και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν αντικαθίστανται αφού οι περισσότεροι καταστηματάρχες, λόγω και των υψηλών ενοικίων, αρνούνται να προβούν σε περαιτέρω ανοίγματα.
Χαρακτηριστικό των υψηλών ενοικίων που ζητούν ιδιώτες είναι ένα μαγαζί που βρίσκεται επί της οδού Σταδίου. Το μαγαζί είναι στο ισόγειο, είναι 23 τμ και έχει και ένα πατάρι με αντίστοιχα τμ. Η τιμή ενοικίασής του είναι 3.300 ευρώ.
Και εάν ο ενδιαφερόμενος θέλει να νοικιάσει και τον πρώτο όροφο που είναι 35 τμ η τιμή ενοικίου είναι 3.600 ευρώ. Βέβαια, στο ερώτημα εάν μπορεί να γίνει κάποια έκπτωση, δεδομένης της οικονομικής κρίσης και των «λουκέτων» που μπαίνουν συνεχώς στα εμπορικά καταστήματα, ο ιδιώτης απαντά: «Ελάτε από δω να το δείτε και βλέπουμε».
Λίγα μέτρα παραπάνω από το συγκεκριμένο κατάστημα που έχει κατεβάσει ρολά, βρίσκεται ένα ακόμη. Είναι κι αυτό ισόγειο αλλά είναι 40 τμ. Διαθέτει επίσης και ένα πατάρι αντίστοιχων τετραγωνικών μέτρων και η τιμή ενοικίασής του είναι 2.700 ευρώ.
Την ίδια ώρα δηλαδή που η κατάσταση του κέντρου της Αθήνας εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, αφού το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων αυξήθηκε στο 23,4% από 17% που ήταν τον Αύγουστο του 2010, με ένα στα τρία καταστήματα στην οδό Σταδίου να κατεβάζουν… ρολά, οι ιδιώτες, σύμφωνα με τους μεσίτες, δεν φαίνονται διατεθειμένοι να κατεβάσουν τις τιμές ενοικίου.
Όπως λένε μάλιστα έμπειροι της αγοράς, τα ενοίκια στην οδό Σταδίου αρχίζουν από 2.500 ευρώ για ένα μικρό μαγαζί και φτάνουν μέχρι τις 4.000 έως 4.500 ευρώ για τα ίδια τετραγωνικά μέτρα. «Είναι στην κρίση του ιδιώτη τι έκπτωση θα κάνει και κατά πόσο θέλει να νοικιάσει το κατάστημά του γρήγορα» λένε χαρακτηριστικά.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι την ώρα που η Ελλάδα «υποφέρει» από τα τραγικά ποσοστά της ανεργίας, ιδιώτες και καταστηματάρχες πρέπει να βάλουν «νερό στο κρασί τους» για να τονωθεί η αγορά, κάνοντας υποχωρήσεις στις τιμές για να ανεβάσουν τον τζίρο των επιχειρήσεών τους.