Στο στόχαστρο της κίνησης κατά των διοδίων, η οποία μέχρι σήμερα είχε επικεντρώσει το ενδιαφέρον και τις κινητοποιήσεις της στους πέντε υπό κατασκευή άξονες που παραχωρήθηκαν το 2007 σε ιδιωτικές κοινοπραξίες (Ιόνια Οδός & Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη, Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας, Κεντρικής Ελλάδας) μπαίνει στο εξής και η Αττική Οδός.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιτροπή που δραστηριοποιείται στο λεκανοπέδιο έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε συντονισμένο άνοιγμα όλων των διοδίων κατά μήκος της Αττικής Οδού τη μεθεπόμενη Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των γενικότερων ενεργειών της κίνησης «Δεν πληρώνουμε διόδια» είχε πραγματοποιηθεί συμβολικό άνοιγμα των μπαρών σε ορισμένους μόνο σταθμούς της Αττικής Οδού, ωστόσο στον ενάμισι χρόνο δράσης της οργάνωσης δεν υπήρξε ουσιαστική και συνολική αντίδραση για τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου από ιδιώτες.
Η σχεδιαζόμενη κινητοποίηση της 28ης Ιανουαρίου βάζει πλέον στο «κάδρο» και τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με τα μέλη της επιτροπής Αττικής κατά των διοδίων, το συγκεκριμένο έργο υπερκοστολογήθηκε και επομένως υλοποιήθηκε κατά κύριο λόγο με χρήματα του δημοσίου, ενώ εξακολουθεί να παραμένει στην εκμετάλλευση των ιδιωτών (της κοινοπραξίας Ελλάκτωρ – J&P Άβαξ – Αγροτικής Τράπεζας) με οικονομικά τερτίπια που αυτοί εφαρμόζουν (αυξημένα έξοδα θυγατρικών εταιριών). «Το έργο κανονικά έπρεπε να είχε ήδη επιτρέψει στο δημόσιο», αναφέρουν τα μέλη της επιτροπής δικαιολογώντας έτσι την απόφασή τους να μην καταβάλουν πλέον διόδια ούτε σ’ αυτόν τον αυτοκινητόδρομο.
Η στοχοποίηση της Αττικής Οδού από την κίνηση πολιτών έχει θορυβήσει τους ομίλους Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ, οι οποίοι ωστόσο ελπίζουν ότι η πρόθεση της κυβέρνησης να επεκτείνει χρονικά τη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου θα εξασφαλίσει την ανεμπόδιστη συνέχιση της διαχείρισής της από τον ιδιωτικό τομέα.