Τα γραπτά των μαθητών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης και τα θεωρητικά μαθήματα της Γενικής Παιδείας συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αναβαθμολογήσεων.
Φέτος αναβαθμολογήθηκαν λόγω διαφοράς α΄ και β΄ βαθμολογητή 40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%) και εμφανίστηκε μικρή μείωση σε σχέση με το 2009 που είχαν αναβαθμολογηθεί 41.180 (ποσοστό 7,7%).
Οι φιλόλογοι σημειώνουν ότι μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τις μεγάλες διαφορές μεταξύ βαθμολογητών στα μαθήματα αυτά έχει η απουσία σαφών οδηγιών από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.