Την πρόθεσή της να ενεργήσει με μία φωνή απέναντι στις αμερικανικές απειλές για την επιβολή δασμών επί ορισμένων γαλλικών προϊόντων, που διατυπώνονται σε απάντηση της θέσπισης από τη Γαλλία φόρου για τους ψηφιακούς γίγαντες, εκφράσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ντανιέλ Ροσάριο επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δράσει και θα αντιδράσει με μία φωνή» ενώ παράλληλα διαβεβαίωσε πως η Κομισιόν εργάζεται «σε στενό συντονισμό με τις γαλλικές αρχές για τα επόμενα βήματα».
«Η ΕΕ θα επιδιώξει την άμεση έναρξη συνομιλιών με τις ΗΠΑ για τον τρόπο επίλυσης του θέματος ώστε να αποφευχθεί διένεξη στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου» είπε και συμπλήρωσε: «Συνεχίζουμε να θεωρούμε ότι ο ΠΟΕ είναι ο χώρος διευθέτησης κάθε εμπορικής διένεξης. Πολλοί ακόμη δρόμοι παραμένουν ανοικτοί σε περίπτωση επιβολής αμερικανικών δασμών».
Την αισιοδοξία του για ύπαρξη ηχηρής ευρωπαϊκής απάντησης είχε εκφράσει νωρίτερα ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρουνό Λεμέρ, αναφέροντας πως θα συναντηθεί αύριο στις Βρυξέλλες με τον ευρωπαίο επίτροπο αρμόδιο για το Εμπόριο Φιλ Χόγκαν.
Από την πλευρά της η Ουάσινγκτον σημειώνεται πως απειλεί να επιβάλει υψηλούς δασμούς σε σειρά γαλλικών προϊόντων, αξίας 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως τυρί, γιαούρτι, αφρώδης οίνος, καθώς και καλλυντικά και τσάντες.
Η ανακοίνωση των αμερικανικών αρχών, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας μετά τη δημοσίευση έρευνας που συμπεραίνει ότι η γαλλική νομοθεσία για την επιβολή φορολογίας στις Gafa (Google, Apple, Facebook, Amazon) στρέφεται επιλεκτικά κατά αμερικανικών εταιρειών.
Η Γαλλία ήρθε σε επαφή με την νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι «θα υπάρξει ευρωπαϊκή απάντηση, ισχυρή απάντηση», τόνισε ο Μπρουνό Λεμέρ, ζητώντας να αποφευχθεί η επιστροφή στην λογική αυτή των κυρώσεων και των αντιμέτρων.
Ο γαλλικός φόρος Gafa επιβάλλεται στους ψηφιακούς κολοσσούς και αντιπροσωπεύει το 3% του κύκλου εργασιών τους στην Γαλλία, κυρίως στην on line στοχοποιημένη διαφήμιση, την πώληση δεδομένων για διαφημιστικούς λόγους και την διασύνδεση των χρηστών μέσα από τις πλατφόρμες.
Η λύση αυτή υιοθετήθηκε από την Γαλλία προσωρινά, αν αναμονή της κατάληξης των διεθνών διαπραγματεύσεων.
«Η Κομισιόν παραμένει αποφασισμένη στην εξεύρεση σταθερής και συνολικής λύσης μακροπρόθεσμα για την φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας» υπενθύμισε μεταξύ άλλων σήμερα ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.