Την παρέμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος καθώς και των συναρμόδιων υπηρεσιών ζητάει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής ώστε, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «να εφαρμόσουν οι τράπεζες τον Κώδικα Δεοντολογίας υιοθετώντας λύσεις οριστικές συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας».

Όπως σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, από την καθημερινή διαχείριση και μεσολάβηση, προς τις τράπεζες, δεκάδων υπερχρεωμένων καταναλωτών – μελών της, διαπιστώνει ότι αναφορικά με τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις, συνεχίζουν οι τράπεζες να λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας, να μην εφαρμόζουν επαρκώς τον Κώδικα Δεοντολογίας και να μην προτείνουν λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και οριστικές. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να συνεχίζεται η ανασφάλεια, αγωνία και απόγνωση των καταναλωτών, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους και να βρεθούν στο δρόμο.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ επανέρχεται στο θέμα και ζητά την παρέμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος καθώς και των συναρμόδιων υπηρεσιών ώστε να εφαρμόσουν οι τράπεζες τον Κώδικα Δεοντολογίας, υιοθετώντας λύσεις οριστικές συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας, με προτάσεις, μεταξύ άλλων:

  • Οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής οφειλής των εξασφαλισμένων δανείων (στεγαστικών), ώστε η εναπομείνουσα να διαμορφωθεί σε ύψος που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί και ειδικότερα τον διαχωρισμό του δανείου σε δύο τμήματα, το ένα να ρυθμιστεί σε βάθος 10 ετίας – 20 ετίας ανάλογα και με την ηλικία του οφειλέτη προσδιορίζοντας την